aansluitingen herkennen op moederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kenju
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Hallo, ik ben een computer aan bouwen, en willicht door het late tijdstip, maar ik snap effe iets niet. Ik heb een firewire aansluiting, en usb aansluiting die vanaf de voorkant van de kast komen. Ik kan echter zo niet opmaken wat nu de USB aansluiting is, en wat de firewire. Iemand die me hiermee kan helpen? Kan ik het aan de kleuren zien oid?

doe dat met dag licht ;)
kans is nu zo laat dat je straks wat beschadigt
kijk ff in het boekje van je moederbord daar staat het in

Ik zal morgen effe kijken. Al denk ik niet dat ik het zal vinden. Voorals nog heb ik niet meer erover kunnen vinden dan dat het schadelijk voor je moederbord kan zijn, wanneer je ze omdraait. Ook een schematische weergave van de aansluitingen, maar het gaat me juist om de aansluitingen die van het front van de kast af komen. Behalve de kleuren van de draden (oranje, rood, zwart, anders zwart (wat doffer), groen, blauw en wit de een, en de ander oranje, rood, groen, geel, wit, zwart en anders zwart) zijn ze niet te onderscheiden.
Nog wat extra info: Moederbord: Asus A8N-SLI nForce4 SLi, kast: Antec Performance One P160.

Edit: welnu, ik kijk nu met daglicht, maar ik kom er niets wijzer uit dan gisteren. :(

Laatst bewerkt:
Staan er geen lettertjes op de zwarte aansluitingen?
Een foto zou veel verduidelijken anders.

Het is inmiddels al opgelost. Ik had een bijlage van de handleiding over het hoofd gezien. Daarin stond het verschil weergegeven en daaruit bleek dat bij de Firewire de massa's naast elkaar zijn geplaatst. In de blijlage (versimpelde weergave van de connectors) dus 'fig. B'. De andere is logischerwijs de USB-connector. Voor de zekerheid heb ik effe gemaild met Antec en het antwoord gaf mij de bevestiging dat ik het inderdaad juist had, zij het op een andere manier:

Dear Sir,

We would like to apologize for the confusion.

The Firewire is the cable that has a Blue wire and a thick White wire. The other cable is for the USB.

Please let us know if you need further information.

Best regards.

Europe Technical Support
Email: europe.techsupport@antec.com

Bijlagen

• usb firewire.gif
    usb firewire.gif
    5 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan