Aansluitingen voorzijde

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumif1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Berichten
94
Hoi,

ik zit plotseling met een probleempje.
Ik heb de laatste dagen wat nieuwe hardware in me pc gezet(processor, voeding en videokaart), hierdoor heb ik toen een update moeten doen van mijn bios en ook heb ik de nieuwste audio drivers geïnstalleerd van de site van realtek. Het probleem is dat ik vanuit de achterzijde wel gewoon geluid krijg maar vanuit de pluggen aan de voorzijde niet. Op de één of andere manier kan ik ze ook helemaal niet terugvinden in de realtek driver. De voorkant werkt wel volgens mij, want er zitten 2 audio-poorten(geluid en microfoon) en 2 usb-poorten, en de usb-poorten werken wel.

Hopelijk hebben jullie een oplossing. Ik heb een onboard geluidskaart zitten op me mobo, type: ALC888 Audio Codec
 
De front aansluitingen zijn doorgelust via het moederbord. Het probleem zou dus te maken kunnen hebben met de BIOS update.
Zit het stekkertje nog goed op de pinnetjes?
Anders zul je moeten kijken of meer mensen met deze BIOS+moederbord problemen hebben.
 
Hoi,

ik bladerde door me moederbordboekje om te kijken welke poort op het mobo ik moest nakijken. Lees ik ineens stukje dat hij in de bios op enabled moet staan ipv op auto.

Veranderd en nu doet hij het. Bedankt in ieder geval!
 
Ah een auto instelling voor het geluid die kende ik nog niet :p
Maar goed het werkt nu weer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan