aansluitng casema op tv aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter Mors

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Kan ik een casema internet ook rechtstreeks op de plek waar de tv aansluiting mijn kamer binnenkomt aansluiten. Ik woon op kamers en kan niet een draad trekken vanaf de plek waar de aansluiting het huis binnenkomt.
Geeft deze manier van aansluiting veel snelheidsverlies?

Ik heb er geen ervaring mee. Volgens de website van Casema kan het signaalverlies opleveren.

Zie http://www.casema.nl/portal/page?_pageid=53,124860&_dad=portal&_schema=PORTAL voor de installatiestappen.

Je kan natuurlijk de gok wagen, zoveel tijd kost het installeren niet. Mocht blijken dat je teveel signaal verlies hebt, dan kan je het altijd nog weer loskoppelen.

Mocht het desondanks toch op de hoofdaansluiting aangesloten moeten worden, dan kan je natuurlijk nog kiezen voor een draadloze router. Voor zo'n 75 tot 125 euro heb je dan een router en ontvanger.

Het kan een hoop hebben (naar mijn ervaring).

Bij mij thuis zit er een meter of 6 tussen de plaats waar de kabel binnenkomt en de splitter en vervolgens, uhm... meter of 10 naar het modem.

Bij mijn ouders splitter direct bij binnenkomst en een meter of 15 naar het modem.

Geen enkel probleem maar wel beide aansluitingen op de laagste snelheid die geboden wordt. (En dat is voor beide huizen snel genoeg).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan