Aansluitschema tv/cinemaset/dvd-recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

spijksma82

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
wie o wie kan mij helpen?? hopelijk is het een hele eenvoudige vraag, maar ik zou zeer blij zijn wanneer het door één van jullie opgelost kan worden :)

dit is het volgende; ik wil graag de volgende apparatuur op elkaar aansluiten, hoe kan ik dit het beste doen cq. wat moet ik aanschaffen?

- LCD tv (is inmiddels besteld, nog niet geleverd)
- Home Cinema Set
- DVD recorder

is het bijvoorbeeld voldoende om de cinemaset met de tv via 1x scart aan te sluiten en vervolgens de tv met de recorder ook met 1x scart aan te sluiten (=totaal 2x scart)?

of moet men bijvoorbeeld een splitter op de cinemaset plaatsen, zodat men 1x scart van cinemaset naar de tv heeft, 1x scart van tv naar recorder en 1x scart van de recorder naar de cinemaset heeft (=totaal 1x splitter + 3x scart)???

nou ja, van degene die het nog begrijpt, zou ik een reactie zeer op prijs stellen :)

overigens heb ik deze vraag ook via de website van Samsung geprobeerd op te lossen, wat helaas niet gelukt is :( iets anders wat mij daar opviel, is dat ze aanraden om de cinemaset met de tv te verbinden via die zogenaamde tulpstekkertjes i.p.v. scart, is hier een reden voor?? ik dacht eigenlijk dat scart juist betere kwaliteit geeft, maar hé wie ben ik ;)

bij voorbaat hartelijk dank voor jullie medewerking!!

wie o wie kan mij helpen?? hopelijk is het een hele eenvoudige vraag, maar ik zou zeer blij zijn wanneer het door één van jullie opgelost kan worden :)

dit is het volgende; ik wil graag de volgende apparatuur op elkaar aansluiten, hoe kan ik dit het beste doen cq. wat moet ik aanschaffen?

- LCD tv (is inmiddels besteld, nog niet geleverd)
- Home Cinema Set
- DVD recorder

is het bijvoorbeeld voldoende om de cinemaset met de tv via 1x scart aan te sluiten en vervolgens de tv met de recorder ook met 1x scart aan te sluiten (=totaal 2x scart)?

of moet men bijvoorbeeld een splitter op de cinemaset plaatsen, zodat men 1x scart van cinemaset naar de tv heeft, 1x scart van tv naar recorder en 1x scart van de recorder naar de cinemaset heeft (=totaal 1x splitter + 3x scart)???

nou ja, van degene die het nog begrijpt, zou ik een reactie zeer op prijs stellen :)

overigens heb ik deze vraag ook via de website van Samsung geprobeerd op te lossen, wat helaas niet gelukt is :( iets anders wat mij daar opviel, is dat ze aanraden om de cinemaset met de tv te verbinden via die zogenaamde tulpstekkertjes i.p.v. scart, is hier een reden voor?? ik dacht eigenlijk dat scart juist betere kwaliteit geeft, maar hé wie ben ik ;)

bij voorbaat hartelijk dank voor jullie medewerking!!

een scart is voldoende

zoals ik het hebt
dvd recorder naar cinemaset
en van cinema naat tv
en dat werkt perfect

die tulpstekkers is niet nodig maar kan wel

ala je niet genoeg aansluitingen heb dan zou je kunnen overwegen om een ander snoer te kopen

dan krijg je scart naar tulp snoer(ene kant scart andere kant tulp

die geeft dan alleen audio door

maar heb je geen manuel meer voor je cinemaset
daar staan dan toch diverse opstellingen in?

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie Frankwannet!!

Ik heb idd even de handleidingen er op na geslagen; in de handleiding van de cinemaset wordt niet gerept over het aansluiten van een extra apparaat, maar de handleiding van de dvdrecorder geeft wel een aansluitingsschema voor dvdrecorder + tv + videorecorder... hierbij wordt de videorecorder op de dvdrecorder aangesloten met zo'n tulp snoertje (audio/videokabel)!

Aangezien ik dus op m'n cinemaset maar 1 scart aansluiting heb, moet ik dus maar even zo'n audio/videokabel of de door jouw genoemde kabel (1 scart naar scart + audio/video) kopen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan