aansschaf nieuwe drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

kefjah

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
Hallo,

Ik heb onlangs een computer laten samenstellen.
Deze werkt heel prima, alleen over de drive ben ik niet helemaal tevreden (Samsung writemaster SH-S223F Serial ATA.).

Het lezen van CD/DVD werkt heel langzaam, en branden werkt helemaal niet.

Ik heb hem al diverse malen opnieuw aangesloten, maar lijkt niet te werken.

Ik wil daarom een nieuwe/extra drive aanschaffen(intern of extern, maakt niet uit).

Mijn budget is max. €100,-

Ik wil een vrij snelle speler, die in elk geval CD en DVD kan branden.

Graag jullie suggesties.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook sinds kort de Samsung writemaster SH-S223F Serial ATA. Ik moest a la minute een brander hebben en er waren 2 op voorraad. Had ik nog maar even gewacht. Niet dat ik soortgelijke problemen heb maar na lezen van volgende review werd ik wel huiverig.
'sMiddags de CT gekocht en daar stond ' toevallig' een vergelijkend onderzoek van 7 branders in.Onze Samsung kwam daar als slechtste uit de bus mbt een schijf foutloos beschrijven.
Plus was wel; stil lezen, goede en zeer goede foutcorrectie mbt lezen, en neemt daar een koppositie in.

Als goed:
Liteon IHAS324 (40 euro)

Rest staat in he september nummer van CT.

ps, heb je al een firmware gedaan van de brander?

ja ik heb hem al wel geupdate ja, mocht helaas niet baten:)

Ik kon de hele PC weer terugsturen, maar ik heb weinig zin om mijn PC een tijd kwijt te zijn.
Dan koop ik liver voor 4 tientjes een nieuwe....

ik heb nu een half jaar een lg brander en het is een geweldig ding misschien is dat wat voor jou je hebt er al een voor 30 euro!

succes :thumb:

Volgens een uitgebreide test van C'T in de september editie, geven ze negatief advies voor Samsung, voor LG en LiteOn betrekkelijk op voorwaarde dat je de schrijfsnelheid terug schroeft en volgens hen is de beste de pioneer DVR-216D. Deze test ging vooral over het branden van DVD's, voor CD's waren de resultaten beter bij alle toestellen.

edit: Ha blijkbaar heeft Dichtemist deze CT ook gelezen :)

Laatst bewerkt:
het licht er ook maar net aan welk type je koopt natuurlijk.
maar ik merk weinig negatiefs aan deze lg brander dus mijn volgende word ook weer een lg

reden waarom:
1. goedkoop
2. brand alles
3. brand volle dvd in 15 min
4. brand muziek cd binnen 5 min
5. zit een extra frontje bij
6. bijna elk brandprogramma herkent hem.

negatieve punten: -

mijn review over lg

succes met het zoeken van een andere drive

succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan