Aansturen 2 printers op 1 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchera

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Ik heb op 1 PC 2 printers aangesloten. Een printer via de LPT en een printer via USB. De LPT wordt gebruikt voor enkele (oude) MS-DOS applicaties en staat daarvoor ingesteld als 'Standaard printer'. De USB printer wordt gebruikt voor alle Windows applicaties, zoals Word en Outlook. Nu printen die automatisch naar de 'Standaard' printer, maar dat wil ik niet. Ik moet dan echter bij iedere printopdracht de bestemmingsprinter aanpassen. Mijn vraag is nu: kan ik per applicatie een andere 'Standaard' printer definiëren?

volgens mij als je in word opereert dat je dan kunt kiezen welke printer je wilt gebruiken

volgens mij als je in word opereert dat je dan kunt kiezen welke printer je wilt gebruiken

Ja, natuurlijk, dat is mij bekend. Maar ik wil niet voor iedere printopdracht de 2e printer handmatig kiezen, omdat de eerste printer de 'Standaard' printer MOET blijven! Dus eigenlijk wil ik voor Word een 'andere' standaard printer gebruiken, zodat ik niet steeds die andere printer moet selecteren.

Je hebt de oplossing al (iets dat 1 seconde langer duurt dan je zelf wilt). Succes... volgens mij is wat je zoekt niet mogelijk

Onder W7 kun je in "Apparaten en Printers" aangeven wat de default printer moet zijn. Die printer wordt dan altijd als eerste geselecteerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan