aansturing voor meerdere beeldschermen op verschillende plaatsen in woonwijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer555

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Goede dag,

ik heb een hele uitdagende vraag!

ik wil in een woonwijk op verschillende strategische punten beeldschermen plaatsen met daarop informatie voor voorbijgangers.
deze info bestaat uit afbeeldingen en mogelijk filmbestanden.
inprincipe gaat t dus om digitale fotolijstjes

ik ben nu opzoek naar een zo goedkoop mogelijke handige oplossing.

het gaat om een 10 tal schermen.
het liefst stuur ik ze vanaf 1 punt aan en moeten de schermen worden voorzien van een soort ontvanger. het lijkt mij echter niet erg goedkoop om elk beeldscherm te voorzien van een laptop/computer om op die manier een netwerk te maken. ik ben eigenlijk opzoek naar een nog goedkopere en handigere oplossing als die bestaat.

mijn vraag; bestaat er iets dat niet erg duur/groot is wat afbeeldingen en filmpjes kan ontvangen(via internet of eventueel kleiner netwerk) en kan weergeven op een regulier LCD scherm?
een andere optie zou zijn om elk beeldscherm van een goedkope speler te voorzien en elke keer t medium te vervangen.

ik hoop dat jullie kunnen helpen met meedenken!!

vriendelijk bedankt vast.

gr.

He bedankt voor je reactie!!

goed gevonden ik wist niet dat dit bestond!!

dit zou idd. ideaal zijn. alleen haar bereik is maar 9 meter.

ik denk dat ik gewoon de volgende overweging moet maken.
10x 50eurie voor een DVD speler en de beeldschermen worden aangestuurd met een DVDtje dat vervangen kan worden.

of 10x 500eurie voor een laptop die via internet aangestuurd kan worden. waarvan het media dus a la seconden gewijzigd kan worden. (dit zal echter software matig een beesten klus worden om te realiseren)

mochten er nog andere ideeen voorbij komen!! ze zijn altijd welkom.
Raycko bedankt!!

Ik zou zeggen koop idd paar dvd spelerjtes dump daar DVD-RWtjes in
als je er namelijk stuk of 100 DVDrw koopt kun je altijd omwisselen.
en branden op een DVDrwtje is vaak binnen 5 minuten gebeurd.
10 * 5 = 50 minuten.
en soms ben je wel uren aan het *****n voordat je alles via die laptops goed hebt:confused:
maarja succes in elkgeval want als je laptops doet moet je wel overal internet hebben :P haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan