• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal afspraken per jaar, kwartaal, per week berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Heb al gekeken op het forum en internet maar kan dit zo snel niet vinden...

Ik heb in kolom A een aantal datums (afspraken) staan en wil graag weten hoeveel afspraken ik per kwartaal, per week, per half jaar heb uit staan....

Nu weet ik dat je met som de datums kan gaan tellen per kwartaal maar dit zou toch ook mogelijk moeten zijn met een formule...

Weet wel hoe je het kunt berekenen maar niet hoe ik het in de formule moet zetten... weet dat wanneer je het eerste kwartaal wil weten hoeveel afspraken je hebt staan dat je dan stelt tel aantal tussen 01-01-2010 t/m 31-03-2010. Zo stel je de bereiken voor elke periode in.

Echter alleen als je het aantal afspraken per week wilt berekenen heb ik weeknummers achter de datum gezet en wil hier dus aangeven tel indien het om week 1 gaat alle 1 en dat is dan het aantal afspraken in week 1. Zo zou ik dit ook doen bij week 2 etc.

Zie voorbeeld in bijlage

Bijlagen

Heb de berekening verder uitgewerkt en het werkt super... Wat ik echter nu nog nodig heb is

Het aantal afspraken kwartaal/half jaar/jaar vanaf vandaag.... of morgen.

Dus de afspraken die voor (in dit geval) zaterdag 16 januari hebben plaats gevonden mogen niet mee geteld worden als afspraken want dat zou dan een vertekend beeld geven. Dus het aantal afspraken voor 16 januari zouden van het totaal aantal afspraken afgetrokken moeten worden.

Is hier ook een formule voor....

Heb de nieuwe update in de bijlage geplaatst.

Bijlagen

Bedankt het ziet er goed uit...

Toch heb ik een aantal vragen/opmerkingen namelijk

Het aantal in k14, k15 en K16 klopt volgens mij niet.

K13 geeft aan dat vanaf vandaag (17-01-2010 zie J10) er tot 31-03-2010 nog 54 afspraken staan gepland.

De afspraken die staan weergegeven in K14 zijn de totaal afspraken die tot 30-06-2010 zijn gepland want de afspraken (20 stuks) die voor 17-01-2010 zijn geweest haalt hij niet van het totaal aantal afspraken af die staan gepland tot 30-06-2010.

Het daadwerkelijke getal wat hier hoort te staan zijn de afspraken die vanaf vandaag gelden tot 30-06-2010. Dan zou dat dus betekenen...

Het totaal aantal afspraken tot 30-06-2010 min de afspraken die voor vandaag (J10) hebben plaats gevonden. In getallen zou dit zijn 103 - 20 = 83 afspraken tot 30-06-2010.

Dit zelfde geld voor K15 en K16....

Ben benieuwd wat hierin juist is?

p.s. wat houden de cijfers in M14, M15 en M16 in? Zoals ik het lees telt hij de cijfers in K13 t/m K16 in delen op....

Beste Dirk

Nieuw
Code:
=SOMPRODUCT(($A$3:$A$368<=$J14)*($A$3:$A$368>$J$10))

oud was:=SOMPRODUCT(($A$3:$A$368<=$J14)*($A$3:$A$368>$J11))

je hebt gelijk, in de haast voor het feestje van gisteren de $ niet juist gezet. :thumb:

het nieuwe bestand (met de aanpassing is bijgevoegd).

de getallen in de M kolom telt het aantal (cummulatieve) afspraken
van vandaag tot het einde van het jaar.

Heb je er nog vragen over, laat het gewoon even weten.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

TOP! super, hij is perfect zo.... bedankt voor de hulp en snelle reactie fijne zondag nog...!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan