• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als formule met afhankelijk bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralbers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Berichten
190
Hallo allemaal,

Ik wil het aantal cellen tellen met een bepaalde waarde die onder een getal komt.

In de bijlage vind je een versimpeling van wat ongeveer de bedoeling is.

Er wordt een planning gemaakt en op basis daarvan komt er een overzichtje met wanneer welk type doos moet worden verwerkt.
Vervolgens moet dit rijtje bewerkt worden zodat alleen de eerste weergegeven worden met daarachter hoeveel dozen er gemaakt moeten worden.

Nu heb ik het eerste deel er netjes inzitten. Alleen de aantallen kloppen nog niet precies
Omdat hij niet goed het verschil ziet als er meerdere keren door 1 team gestart word met een doos.

Een oplossing is om het aantal dozen uit te rekenen op basis van hoeveel uur ze er mee bezig gaan zijn.
Hiervoor zoek ik dus een formule die het aantal waardes telt totdat er een andere waarde komt.

Is dit mogelijk??

bvd,
Roel


Bekijk bijlage test.xlsx
 
als het niet mogelijk is hoor ik het ook graag dan zal ik een andere oplossing moeten zoeken

alvast bedankt
 
Ik heb hiervoor een aparte functie gemaakt. Kijk maar even of dit is wat je bedoelt.

Rebmog
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    23,2 KB · Weergaven: 54
Dat ziet er strak uit wat je gemaakt hebt.

Het lijkt erop dat dit precies is wat ik moet hebben.
Nu nog even uitzoeken hoe ik dit moet implementeren maar daar kom ik wel uit

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan