• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als formulle

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigfoot47

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Hoi,

mijn formule werkt perfect als ik getallen met een coma gebruik dan tel hij deze er bij.

Maar omdat het een verwarring geeft met een coma, en het een punt moet zijn telt hij deze niet mee hoe zou ik dat kunnen oplossen.

Bekijk bijlage Map1test .xls

De makkelijkste manier is denk ik om een extra kolom te maken met daarin de formule =WAARDE(SUBSTITUEREN(F3;".";",")), en deze kolom dan te gebruiken in je formule.

selecteer kolom F (of alleen het gedeelte met gegevens in die kolom), kies in het menu: "Zoeken en Selecteren" --> "Vervangen".
Vul in bij "Zoeken naar:" .
Vul in bij "vervangen door:" ,
Klik op "Alles vervangen".

PS: een coma is een vorm van bewusteloosheid, het leesteken dat jij bedoelt is een komma.

Is niet wat ik zoek nu veranderd hij alles naar een "," maar om de verwarring tegen te gaan moet het een "." zijn

heb stukje kunnen oplossen door een 2de kolom te maken voor de telling. kolom H is nu voor de telling en kolom F voor gegevensvalidatie.

als ik nu zet bv 6 boven in (a2) en in cel (a5) 4 telt hij 4.8 mee en geeft hij 3 maar als ik op 4.8 kom is het nul.

zou er een formule zijn dat in cel 4.8 geef maar dat hij weet dat het voor de telling 4,8 is .

De lezers van dit topic kunnen uit jouw tekst niet opmaken welke cellen nu wel of niet aangepast/gewijzigd moeten worden. Plaats dus een voorbeeld waaruit blijkt hoe en wat.

als ik nu zet bv 6 boven in (a2) en in cel (a5) 4 telt hij 4.8 mee en geeft hij 3 maar als ik op 4.8 kom is het nul.
Ligt het aan mij of zijn er nog lezers die wat hierboven in rood staat niet verstaan?

a2= 6 ; a5= 4 => B5= 3
a2= 6 ; a5= 4.8 => B5= 2
a2= 2 ; a5= 1.2 => B5= 3
Klopt toch allemaal, dus, wat is uw probleem eigenlijk?

Begrijp ik het goed dat je een lijst wil met decimale getallen met een "." ipv een ","?
Zet dan gewoon je systeem op Amerikaanse notatie
Decimal symbol= "." en
Digit grouping symbol = ","
Dan, denk ik, zijn al uw problemen van de baan.

mcs51mc gaat het zeker eens proberen heb nog een andere oplossing gevonden. door SUBSTITUEREN toe te voegen.

toch iedereen bedankt om me verder te helpen.

Mvg Bigfoot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan