• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als icm filters

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleHofstra

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een bestand aan het opzetten om cijfers van trainingen te analyseren.
Nou heb ik in dit bestandje meerdere filters geplaatst want ik wil de cijfers weten van alles trainingen bij elkaar maar ook van bepaalde trainingen of van bepaalde trainers.

Ik wil nu graag weten hoeveel bijvoorbeeld het cijfer ''9'' voorkomt. Dit kan simpel met de formule aantal.als maar zodra ik een filter aan zet werkt de formule niet mee.
Het gaat om het aanzetten van meerdere filters dus ik wil het weten van 2 trainingen en van 1 bepaalde trainer van die training.
Ik zat zelf te denken aan iets te doen met ''subtotaal'' maar hier kom ik niet uit.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Als mijn verhaal niet duidelijk is, dan kan ik een voorbeeldje mee sturen.

Met vriendelijke groet,

Jelle

JelleHofstra,

Heb je het ook al met Somproduct geprobeerd?
Of met SOM.ALS

Zet anders even een voorbeeld zonder gevoelige info hier.

Laatst bewerkt:
ExcelAmateur,

Dit had ik al geprobeerd maar zonder succes. Dat werkt niet icm de filters.

Hierbij een voorbeeld bestand.

Ik zou dan hierbij graag willen weten hoe vaak het cijfer 9 (onder het kopje cijfers) voorkomt. Dit wil ik weten terwijl sommige filters aan staan dus bijvoorbeeld van Winkel A en dan soort training CO.

Bijlagen

Probeer deze formule eens.
Code:
=SOMPRODUCT((A2:A53="Winkel A")*(G2:G53=9))

Dit werkt inderdaad en de uitslag is dan 4x. Maar ik zou graag willen dat wanneer je bijvoorbeeld in de kolom ''naam trainer'' Pietje uitschakelt het aantal veranderd in 1x aangezien er dan nog maar 1 negen in voorkomt. Vandaar mijn vraag met de meerdere filters. Want tot nu toe blijft het antwoord dan nog steeds 4.

In je voorbeeldbestand in cel G55 de formule:
Code:
=SUBTOTAL(102;[Cijfer])
, indien nodig het nederlandstalige equivalent, en vervolgens filteren.

Dank u, dit is een oplossing die ik kan gebruiken alleen is het dan ook mogelijk dat alle antwoorden zichtbaar blijven?
Dus ik heb nu een kolom er naast gemaakt met het aantal keer gegeven cijfers.

Moet ik deze dan telkens handmatig invullen of kan dit ook automatisch aangezien het nogal veel veranderd.

Bijlagen

Heb je al aan een draaitabel gedacht?

is het dan ook mogelijk dat alle antwoorden zichtbaar blijven?
Dit is contradictorisch met het principe van filteren.
Misschien ben je, zoals popipipo zegt, beter geholpen met een draaitabel.

Okee nu heb ik een draaitabel gemaakt maar ook hier weet ik niet hoe ik moet zien hoe vaak een bepaalde cijfer is gegeven.
Wat doe ik verkeerd?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan