• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.als icm vandaag()

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMasterPrutser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een vraag die ik niet opgelost krijg, anders was ik hier natuurlijk niet:)

Bijgevoegd een excel sheet met twee tabbladen:

- Bron sheet
- Dashboard

De bron sheet is een dump vanuit een applicatie van een ticketsysteem met altijd dezelfde opmaak, alleen de inhoud is elke dag anders. Het dashboard geeft een extractie weer van de bron sheet, alleen leesbaar voor managers.

Als je kijkt op het tabblad "dashboard" in kolom M zie je een formule staan. Het doel is dat de formule per volledig uur bepaald hoeveel tickets er zijn afgerond. Kijkend naar de output die nu in het document staat klopt het nog ook wat ik gebouwd heb. Echter....

Wat ik wil doen is iedere dag de output die ik krijg uit het ticket systeem knippen en plakken in het tabblad "Bron sheet" en dat mijn dashboard dan automatisch bijgewerkt wordt. Het prob leem zit hem in de formule die ik gebruik. Die kijkt nu in dit voorbeeld specifiek naar de datum van "4-6-2012". Wat ik eigenlijk wil is dat de formule zo aangepast wordt dat hij altijd naar de dag van gisteren kijkt. Ik weet dat het fout is en niet werkt maar het zou er dan ongeveer zo uit moeten komen te zien:

=AANTAL.ALS('Bron sheet'!$E$2:$E$100;">=vandaag()-1 05:00:00")-AANTAL.ALS('Bron sheet'!$E$2:$E$100;">=vandaag()-1 06:00:00")

In het vet dus het gedeelte waarom het gaat. Kan iemand mij opweg helpen?

Groeten Marc
 

Bijlagen

  • Dagrapportage - 4 juni.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 23
Ik denk dat je in de goede richting zit, maar moet alleen wat aanpassen aan je formule. Probeer dit eens:
Code:
=AANTAL.ALS('Bron sheet'!$E$2:$E$100;">"&vandaag()-1&" 05:00:00")-AANTAL.ALS('Bron sheet'!$E$2:$E$100;">"&vandaag()-1" 06:00:00")

Kan hem niet testen in voorbeeld want het is vandaag 6-6 en in je bestand staat alles op 4-6 :)

De symbolen tussen de quotes/" "-tekens ziet Excel als tekst. Dus je VANDAAG formule zag ie als tekst.
De & teken gebruik je dan om tekst met formule te verbinden zoals in mijn formule.
 
Laatst bewerkt:
He Spaarie,

Dank voor je snelle reactie. Natuurlijk gelijk zitten spelen en aangepast:

=AANTAL.ALS('Bron sheet'!$E$2:$E$100;">"&VANDAAG()-1&" 08:00:00")-AANTAL.ALS('Bron sheet'!$E$2:$E$100;">"&VANDAAG()-1&" 09:00:00")

Helaas gaat het niet goed als ik met de juiste data test:-( heb je nog meer ideeën. Ik heb ze namelijk nog niet...

PS: om te testen kan je natuurlijk in de bron sheet even wat gegevens aanpassen:)

Groeten Marc
 
Kolom L aangepast en nieuwe formules in kolom N.

Bedoel je zoiets
 

Bijlagen

  • Copy of Dagrapportage - 4 juni.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 21
voor M11 op Dahboard:

Code:
=AANTAL.ALS('Bron sheet'!$E$2:$E$100;">"&TEKST(VANDAAG()-1;"d-m-jjjj")&" 05:00:00")-AANTAL.ALS('Bron sheet'!$E$2:$E$100;">"&TEKST(VANDAAG()-1;"d-m-jjjj")&" 06:00:00")
 
He Haije,


Woot woot woot voor jou:) Het lijkt te werken. Zit wat te spelen en vooralsnog krijg ik de resultaten die ik verwacht. Ook als ik wat datums aanpas op mijn pc en andere data importeer.

Super bedankt!

Groeten Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan