• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.Als in bepaalde rijen gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kilchomanfan

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2017
Beste,

eerst even een schetsje maken:
ik heb verschillende tabbladen genoemd Week 01, Week 02, Week 03, enz. in deze tabbladen staat er een kolom met loonnummer, Naam en Werkposten. Dan heb ik een Tabblad genoemd Verlof waar ik terug een kolom heb met Loonnummer, Naam, Soort verlof.
hier heb ik de formule =SOMPRODUCT(AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&Weken&"'!C4:G4 ");$D$3)) gebruikt om de soorten verlof te tellen welke er gebruikt zijn.
Nu de vraag, hoe kan ik zoeken op naam of loonnummer en daar de formule Aantal.Als in die rij gebruiken zodat er rijen ingevoegd kunnen worden?

Voorbeeld,
Bekijk bijlage TestVerlof.xlsx

Alvast bedankt,

Test deze eens:
Code:
=SOMPRODUCT(AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&Weken&"'!C" & RIJ() & ":G" & RIJ());$D$3))

Dag Cobbe,

indien ik een rij invoeg met een nieuwe naam in vb. tabblad Week 03 telt hij op de verkeerde rij voor de personen die onder de nieuwe rij staan.
Ik zou op naam willen zoeken en dan in die rij het soort verlof willen tellen welk die persoon genomen heeft.

Bedankt voor je reactie,
Kilchomanfan

Dit is inderdaad een oplossing, maar had het graag in één formule in het tabblad Verlof.
Ben er al een tijdje met bezig maar kan het niet vinden.
VBA kan misschien een oplossing zijn maar daar ben ik niet in thuis.

Toch bedankt voor deze oplossing,
Kilchomanfan.

Een variant met (heel veel) hulpkolommen. Niet de meest elegante of snelle oplossing, maar het werkt wel...

Bijlagen

Er mogen geen (verborgen) hulpkolommen gebruikt worden maar wel zoveel mogelijk tabs in gebruik nemen.
Dit maakt het allemaal nodeloos ingewikkeld, terwijl alles op een enkele tab kan (> 1000000 rijen).

Dan hoef je die kattesprongen allemaal niet uit te halen.

Hoi allemaal,

bedankt om mee te zoeken naar een mooie oplossing.
Sorry Cobbe maar ik ga de oplossing van AlexCel gebruiken.
Met de hulpkolommen voor elk soort verlof in een ander tabblad, heb ik dadelijk een overzicht van wie wanneer welk soort verlof genomen heeft.

Prettige Feesten toegewenst aan iedereen.
Kilchomanfan

Ik hoef geen sorry hé, ik doe dit als hobby, gebruik je mijn oplossing of niet is uiteindelijk je eigen keuze en ik heb daar vrede mee.:thumb:

Maar snap in dit geval niet wat er duidelijker zou kunnen zijn in het bestand van AlexCel in vergelijking van mijn voorstel.

Sans rancune! :)

Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat ik niets in de tab's "week 0x" doe, maar alleen een hele serie hulpkolommen gebruik.
En die zou je ook nog op een aparte (verborgen) tabblad kunnen zetten zoals TS gedaan heeft.
Of het de handigste oplossing is... tja, dat moet ieder voor zich maar bepalen zoals hierboven terecht opgemerkt.

Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan