jelleruben
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 nov 2006
Hallo Allemaal,
Wellicht een simpele formule, maar ik zit even echt te stoeien.
Ik heb een kolom, met allemaal jaartallen. Nu wil ik weten hoeveel objecten
Jonger dan 10 jaar is
Ouder dan 10 jaar
Ouder dan 20 jaar
ik dacht zelf aan
=AANTAL.ALS(Sheet!$G$3:$G$2000;">2012")
=AANTAL.ALS(Sheet!$G$3:$G$2000;"<2012")
=AANTAL.ALS(Sheet!$G$3:$G$2000;"<2002")
Nu vraag ik me af of dit wel de juiste manier is, en of er een betere manier is.
Nu is het zo dat de objecten die ouder dan 20 jaar zijn, waarschijnlijk ook geteld worden bij ouder dan 10 jaar. Dus die objecten worden dubbel geteld.
Is dit dan ook nog te scheiden? Dus als je een object hebt die ouder dan 20 jaar is, die dan niet mee geteld word, bij de 10 jaar?
Ik heb een sheet erbij gedaan, op tabblad sheet, staan de gegevens, en in de tabblad draaitabel, staat een draaitabel, maar ook dus de AANTAL.ALS wat deze vraag om gaat.
Groeten,
Jelle
Wellicht een simpele formule, maar ik zit even echt te stoeien.
Ik heb een kolom, met allemaal jaartallen. Nu wil ik weten hoeveel objecten
Jonger dan 10 jaar is
Ouder dan 10 jaar
Ouder dan 20 jaar
ik dacht zelf aan
=AANTAL.ALS(Sheet!$G$3:$G$2000;">2012")
=AANTAL.ALS(Sheet!$G$3:$G$2000;"<2012")
=AANTAL.ALS(Sheet!$G$3:$G$2000;"<2002")
Nu vraag ik me af of dit wel de juiste manier is, en of er een betere manier is.
Nu is het zo dat de objecten die ouder dan 20 jaar zijn, waarschijnlijk ook geteld worden bij ouder dan 10 jaar. Dus die objecten worden dubbel geteld.
Is dit dan ook nog te scheiden? Dus als je een object hebt die ouder dan 20 jaar is, die dan niet mee geteld word, bij de 10 jaar?
Ik heb een sheet erbij gedaan, op tabblad sheet, staan de gegevens, en in de tabblad draaitabel, staat een draaitabel, maar ook dus de AANTAL.ALS wat deze vraag om gaat.
Groeten,
Jelle
Bijlagen
Laatst bewerkt: