• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AANTAL.ALS limiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennart1

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2016
Dag allen,

In mijn excel-bestand probeerde ik over zo'n 600 cellen een AANTAL.ALS functie te gebruiken, echter bleek dat dit een maximum overschrijdt.

Is er een manier om dit te omzeilen en hetzelfde resultaat te behalen? Graag hulp!

Groeten
Lennart

Heb je een voorbeeldbestand waarin dit verschijnsel zich voordoet, zonder gevoelige informatie?

Kees

De melding is sowieso onvolledig:
a. Geneste AANTAL.ALS ? Of (maximaal) 1x AANTAL.ALS per cel?
b. Welke versie Excel?
c. Het Excel-bestand, in welke formaat is dat? Het "oude" formaat (.xls) of .xlsx (danwel .xlsxb, .xlsxm etc.)?

M.b.t. a. en b.: Als ik het goed begrepen heb kun je in versies t/m 2003 maximaal 7 geneste AANTAL.ALS() gebruiken (mogelijk gecombineerd met ALS()), vanaf versie 2007 zou het 64 moeten zijn.

Tijs.

En anders biedt een filter met de functie subtotaal(102;.....) soelaas.
Maar graag een voorbeeldbestand!

Kees

Ik denk dat ik een fout heb gemaakt in de formule, het blijkt nu te werken.

Nu de formule werkt merk ik dat het niet het juiste is wat ik zocht. Ik wil het aantal cellen zien dat een woord bevat. Aantal.ALS is niet het juiste wat ik zoek, want dat filtert alleen cellen die 'gelijk' zijn aan het woord. Ik heb een reeks cellen waarin meerdere woorden zitten.

Is er ook een formule die zoekt naar 'bevat woorden'? Een beetje zoals dat je een tabel kan filteren, maar dan dit omzetten in een getal waarde.

Lennart.

Maak een tabel van je gegevens en filter op wat je wilt zien.
Een filter in een tabel geeft je de mogelijkheid om te filteren op "Bevat"

Kees

Daar wist ik van :D. Ik kan dit filteren en vervolgens de waardes aflezen door de cellen te selecteren, deze kan ik dan als waarde ergens opnemen.

Opzich lukt het op deze manier denk ik wel, maar ik was meer benieuwd of er ook een formule voor was die dit voor mij deed, voor als de waarden in de tabel nog kunnen veranderen.

Laatst bewerkt:
Alvast als tip: je kunt "wildcards" gebruiken. Bijvoorbeeld:
Code:
=AANTAL.ALS(A1:A100;"*WOORD*")
Waarbij WOORD het woord is wat je zoekt...

Voor de rest: zie post #2 en #4. Graag een voorbeeldbestand voor verdere assistentie.

Alvast als tip: je kunt "wildcards" gebruiken. Bijvoorbeeld:
Code:
=AANTAL.ALS(A1:A100;"*WOORD*")
Waarbij WOORD het woord is wat je zoekt...

Voor de rest: zie post #2 en #4. Graag een voorbeeldbestand voor verdere assistentie.

Dit slaat de spijker op zijn kop! Ontzettend bedankt voor deze simpele maar ook effectieve oplossing :).

Topic kan nu gesloten worden.

Groeten,
Lennart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan