• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.Als met meerdere bereiken afhankelijk van een celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan1981

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2018
Beste allemaal.

Ik wil graag tellen hoe vaak een woord voorkomt binnen een bereik. En het bereik moet afhankelijk zijn van een waarde in een cel.

dus iets van: =AANTAL.ALS(F4:H4;"Appel") =AANTAL.ALS(F4+(3*$C$2):H4+(3*$C$2);"Appel") Dit werkt uiteraard niet, maar hoe het wel moet is mij onbekend. Ook op internet kom ik niks tegen(hoe zoek je zoiets goed op?)

Ik ben bezig geweest met verschuiving, naam definiëren en index. Maar ik kom er niet uit. Bekijk bijlage Verwijzing aantalals.xlsx

Johan.

Hoi Johan, welkom op het forum. Probeer deze eens als je wilt.

PHP:
=AANTAL.ALS(VERSCHUIVING($F4;0;3*($C$2-1);1;3);"Appel")

Zo?
Code:
=AANTAL.ALS(VERSCHUIVING($F$4:$H$4;;3*($C$2-1));"Appel")

Laatst bewerkt:
Dat is snel!!

Jullie Oplossingen werken alle beide, echter het is anders uitgevoerd.

Ik wil dit met de vulgreep naar beneden brengen. Het kwartaal absoluut en de Aantal.Als niet.

=AANTAL.ALS(VERSCHUIVING(F4;0;3*($C$2-1);1;3);"Appel") ($ voor de F4 weggehaald)

=AANTAL.ALS(VERSCHUIVING(F4:H4;;3*($C$2-1));"Appel") (ook hier de $ weggehaald.

Werkt dit zo?

Johan.

De $ voor de F hoeft niet weg omdat de kolom niet veranderd.
Je wilt de rijen wel variëren, dus er moet voor de 4 geen $-teken staan want daarmee zet je 'm vast.

Formules hierboven zouden beide de gewenste resultaten moeten opleveren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan