• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.als met meerdere condities in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelant

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Hoi,

Ik wil graag het volgende doen, maar ik weet niet goed hoe:

Simpel gezegd, je hebt een tabel met 3 kolommen.
Nu wil ik op een ander tabblad zoeken naar het aantal rijen in die kolom waarbij én kolom 1 een bepaalde waarde heeft, én kolom 2 een bepaalde waarde heeft én kolom 3 een bepaalde waarde heeft.

Daar moet dus 1 waarde uit komen, bijvoorbeeld: er zijn 4 rijen die in elke kolom de ingestelde waarden hebben.

Wie kan mij hierbij helpen?

Met de index en vergelijken functies misschien, maar upload je bestandje hier eens zonder gevoelige info.

Zonder voorbeeldbestandje zou ik zo zeggen dat je met somproduct er uit zou kunnen komen.

Succes,

Voorbeeldbestandje

Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd. Ik weet zelf nog niet direct met bovenstaande reacties wat te doen.

Maar stel in het voorbeeld. Ik wil in een cel het aantal hebben dat kolom 1 A is, kolom 2 C en kolom 3 E.
Daar zou dus 2 uit moeten komen.

Bijlagen

Zoals @Martin al voorstelde met de somproduct dus.
Code:
=SOMPRODUCT((B3:B8="A")*(C3:C8="C")*(D3:D8="E"))

Laatst bewerkt:
Ja, super, dat werkt!

Dat moet voor mijn bestand ook werken, bedankt!

Toch nog even een vraag...

Het werkt prima wanneer ik er bijvoorbeeld "A" in zet. Maar wat als ik ergens in een cel de waarde A heb staan en de waarde uit deze cel wil gebruiken, ipv die vaste waarde "A"?

vervang dan de "A" door een cel zoals A1 of vastgezet $A$1.

Succes,

Dan verwijs je naar die cel: =somproduct((A3:A10=G1)*.......
als in G1 een A staat.

Succes.

Weet niet waarom, maar hij pakte op de een of andere manier "5" niet, maar wel als ik 5 in een andere cel zette.

Hoe dan ook, het is opgelost, bedankt!

Weet niet waarom, maar hij pakte op de een of andere manier "5" niet, maar wel als ik 5 in een andere cel zette.

Hoe dan ook, het is opgelost, bedankt!

Met de dubbele quotes om een getal maak je er tekst van, en is het geen getal meer wat het zoekt.
Code:
=SOMPRODUCT((B3:B8=[COLOR="red"]5[/COLOR])*(C3:C8="C")*(D3:D8="E"))

Ps. Niet vergeten de vraag als opgelost te zetten.
Bvd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan