• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal als, met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeldahool1

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
A B
1 nederland
0 nederland
0 belgie
1 frankrijk
1 nederland
0 duitsland
0 nederland
1 nederland
1 karpetland

Beste allemaal,

Bovenstaande twee kolomen komen uit mijn excelsheet. Ik ben op zoek naar een formule die het 'aantal.als' weergeeft van alle rijen waar:

kolom A = 1 EN kolom B = Nederland

De uitkomst van de formule zou in dit geval dus 3 moeten zijn.

Vast en zeker al eens behandeld, maar gezien het grote aantal "aantal.als" vragen kon ik deze niet vinden. Alvast bedankt mensen!!

Gr, Roel

Met deze formule krijg je de gewenste uitkomst.

Code:
=SOMPRODUCT(($A$1:$A$10=1)*($B$1:$B$10="nederland"))

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Roel,

En een bedankje aan Oeldere is niet meer nodig tegenwoordig?

BTW in 2010 kun je dit ook met aantallen.als

helden!

@ Oedele, heel erg bedankt voor je oplossing. :thumb: Ik kom graag op deze site, volledig vanwege het feit dat er mensen zijn die bereid zijn je kosteloos en belangeloos te helpen. Zoals jij dus!

@ Rob, ik las vlak nadat ik de vraag had gesteld op deze site iets over 'aantallen.als'. ik ben daarmee gaan experimenteren en had mijn vraag daarmee inderdaad op weten te lossen en de vraag op 'beantwoord' gezet. Daarná heeft Oedele alsnog een oplossing aangedragen. Deze heb ik niet gezien omdat ik vrij was en was dus niet in de gelegenheid om te bedanken. Ik snap de verwarring en waardeer je reactie. Het was goed bedoeld doch ietswat voorbarig.

Beiden de hartelijke groeten! :thumb:

Roel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan