• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal als met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belomyth

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2011
Hoe krijg ik op een tabblad Totaal in de kolom blauw (kolom C) de aantallen van het tabblad Detail gerubriceerd op groep. ( ik kan op een of andere manier geen bijlage bijvoegen)
Tabblad Totaal:
Groep Totaal blauw rood
01 0 0
02 1 1
03 1 1
04 0 0
05 1 1
3 0 3

Tabblad detail:
Groep blauw
02 J
03 N
05 J

Ik zou een voorbeeldbestandje ook wel heel fijn vinden. Als ik t nu goed begrepen heb zal t iets worden in de zin van =Als met een ellendelange formule.. of =Als met =vert.zoeken...

Als op het blad "detail" in de kolom Blauw een N staat, wil dat dan zeggen dat het Rood is ?

Laatst bewerkt:
@zapatr: Ja dat klopt in zoverre dat incidenteel geel ook voorkomt. Dit staat dan weer in een kolom naast rood. Dit zijn de enige drie opties.

Je kunt natuurlijk best een voorbeeld plaatsen dat zo veel mogelijk met de werkelijkheid overeenkomt. Want nu is:
Blauw = J
Rood = N
Geel = onbekend
Je kunt dan veel beter B, R, en G gebruiken als aanduiding van de kleur.
(Je moet wel een beetje meedenken).

PS: Als je een bestand op dit forum plaatst, kun je het best plaatsen als Excel 97-2003-bestand, dan kunnen veel meer mensen het openen en heb je meer kans op succesvolle beantwoording van je vraag.

Belomyth,
is de vraag voldoende beantwoord, markeer ze dan als "Opgelost" a.u.b., dat is op deze website gebruikelijk. Zijn er nog problemen m.b.t. deze vraag, meld ze dan.

Super, dit is de oplossing.

Ik zal allle adviezen voor de toekomst ter harte nemen.

Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan