Op tabblad E-nrs(filter) staan producten, de vervallen staan verborgen achter een filter.
Er wordt verder op Merk gefilterd, dit kunnen twee merken zijn maar ook 10. Dit wisselt naar wat we willen tonen.
Op tablad Group komt totaal OK NOK NVT in verschillen de kolommen te staan.
Met de volgende formule is het gelukt om ‘totaal’ juist weer te geven , dus alleen het aantal van een merk in een filter.
Nu wil ik nog in de kolommen OK NOK NVT het juiste aantal wat op tabblad “E-nrs(filter)” in kolom J gekozen is.
In het voorbeeldbestand is dat voor MERK_A dus
1x OK
4x NOK
2x NVT
Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit… de ‘verborgen’ waarden blijven meegeteld worden,
Er wordt verder op Merk gefilterd, dit kunnen twee merken zijn maar ook 10. Dit wisselt naar wat we willen tonen.
Op tablad Group komt totaal OK NOK NVT in verschillen de kolommen te staan.
Met de volgende formule is het gelukt om ‘totaal’ juist weer te geven , dus alleen het aantal van een merk in een filter.
Code:
=SOMPRODUCT(SUBTOTAAL(103;VERSCHUIVING('E-nrs(filter)'!E3:E50000;RIJ('E-nrs(filter)'!E3:E50000)-RIJ('E-nrs(filter)'!E3);0;1));--( 'E-nrs(filter)'!E3:E50000=Group!A2))
Nu wil ik nog in de kolommen OK NOK NVT het juiste aantal wat op tabblad “E-nrs(filter)” in kolom J gekozen is.
In het voorbeeldbestand is dat voor MERK_A dus
1x OK
4x NOK
2x NVT
Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit… de ‘verborgen’ waarden blijven meegeteld worden,