• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als: opnieuw beginnen bij nul

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoJa1985

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Hallo beste mensen. Ik heb een bijlage toegevoegd met daarin een aantal.als formule. Ik wil echter dat de formule opnieuw begint met de aantal.als formule als er na een reeks getallen (hoger dan nul) weer een nul staat. Ik heb in de bijlage een voorbeeld geplaatst. Dat maakt bovenstaande uitleg misschien wat beter te begrijpen.
Wie o wie kan mij helpen?

groeten,
JoJa

Bijlagen

JoJa1985,

Zoiets?
Met een hulpkolom nullen en enen neergezet en dan met Data > Subtotalen toegevoegd.

Misschien kan het korter.

Richard

Bijlagen

Richard 1970, hartelijk bedankt voor je reactie. Kan ik de subtotaalformule nou helemaal doortrekken naar onder in het geval wanneer er nog meer getallen bijkomen? Want ik moet namelijk een kolom met 30.000 getallen doorrekenen.

Groet, Joost

Oeps, dat kan wel, maar zal even duren.
Maak de hulpkolom met daarin de formule en trek deze door naar regel 30.000. Selecteer daarna de kolom en klik op Data > Subtotalen.
Vervolgens kun je in de kantlijn op een plusje/minnetje klikken om een niveau uit te vouwen of in te klappen.

Groeten,
Richard

Zonder hulpkolommen, maar matrix.
Ik weet niet of het je bestand vertraagt bij 30.000 rijen.

Bijlagen

Meesterlijk, dat jullie begrijpen wat TS vraagt. Ik zat een kwartier naar het voorbeeld te kijken en begreep echt niet wat er nou moest gebeuren.

Het bestand van HSV, met een niet-matrix alternatief toegevoegd.

Bijlagen

Prachtige formule @WHER,

Doch kan het veel eenvoudiger en korter. :rolleyes:

Bijlagen

Harry,
Dat is inderdaad veel korter, maar de bedoeling/uitdaging van de formule in kolom D was om een "stand-alone" niet-matrix alternatief te vinden (die dus geen hulpkolom nodig heeft). De kortere formule in kolom E gebruikt de resultaten van kolom D als hulpkolom.

Harry,
Dat is inderdaad veel korter, maar de bedoeling/uitdaging van de formule in kolom D was om een "stand-alone" niet-matrix alternatief te vinden (die dus geen hulpkolom nodig heeft). De kortere formule in kolom E gebruikt de resultaten van kolom D als hulpkolom.

Sorry WHER,

Mijn fout.
Verander $D in $E en je hebt hetzelfde resultaat ("stand alone" niet-matrix).

Bijlagen

Inderdaad, zo is de formule écht eenvoudiger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan