• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.als

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelNoob

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Ja daar ben ik weer met een vraag...

Ik wil graag een formule opnemen die berekent hoeveel opdrachten op tijd af zijn.

In kolom D staat de beoogde einddatum en in kolom M staat de werkelijke einddatum.
Ook moet in een andere cel komen te staan hoeveel opdrachten te laat af zijn.

Ik heb in de help-functie gevonden dat dit kan met de AANTAL.ALS functie maar ik krijg het niet voorelkaar (zoals gewoonlijk:o :confused: )

Het mag ook een formule zijn die het percentage (op tijd en te laat) meteen weergeeft, dat is eigenlijk het mooiste.
Ik heb gisteren een formule van Wigi gekregen daarvoor, maar dat ging om getallen en niet om datums. Ik krijg hem niet aangepast.
Dit is de formule van Wigi:
Code:
=AANTAL.ALS($B$3:$B$7;">0")/AANTAL($B$3:$B$7)

Wie kan me helpen?

Mvg,

Ik heb gisteren een formule van Wigi gekregen daarvoor, maar dat ging om getallen en niet om datums. Ik krijg hem niet aangepast.
Dit is de formule van Wigi:
Code:
=AANTAL.ALS($B$3:$B$7;">0")/AANTAL($B$3:$B$7)

Leg beter het verschil uit tussen de 2 situaties. Waarom werkt die formule van mij niet hier?

Als ik nu de kolommen invul, krijg in beide cellen alleen maar de uikomst 100% terwijl ik ze zo heb ingevuld dat er 33% eigenlijk op tijd is en de overige 66% dus te laat.

In bijlage zit dezelfde oplossing als gisteren. Ik snap nog niet waarom dit nu deze keer ook niet zou werken.

Wigi

Bijlagen

Oke heb het al opgelost, ga gewoon de kolom met totalen verbergen.

maar nu anders wat:
Ik wil graag het gemiddeld aantal dagen berekenen tussen datums.

Dus ik heb de volgende formule bedacht:
Code:
=GEMIDDELDE(SOM(Planning!$K$2:$K$32))-(SOM(Planning!$J$2:$J$32))

Maar hij berekent alleen het totaal aantal dagen dat tussen de datums zit...

Help me please...

Geef in het bijgevoegde bestandje van jou aan hoe je dat manueel zou uitrekenen, dus back-of-the-envelope.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan