• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWendigo

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Middag ,
ik gebruik de functie =aantal.als om een aantal zoek opdrachten te vergemakkelijken die gebruik ik zo wel horizontaal als verticaal. Waar ik nu ff niet uit geraak is het volgende.
=AANTAL.ALS(B11:G11;"w")+I11 omdat ik wil weten hoeveel zaterdagen deze persoon achtereen is geweest en dat gaat goed. Maar : stel op zaterdag 1/9 werken; op 08/09 werken
15/09 werken hier krijg ik 3 dat is ok maar als hij vrij is op 22/09 en op 29/09 moet werken zou er terug 1 moeten kunnen staan ipv dat er nu 3 blijft staan. Kan ik daar geen functie in voeren als er niks wordt ingevuld dat hij 0 zet ? Gezien dat het over een naam lijst gaat van 37 personen dat men er op den duur niet meer aan uit geraakt.Er is een vb bij als het niet duidelijk moest zijn

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik denk .... en 'denkfout' zie bijlage

Eerst wil ik je danken om te reageren.
Yep dat weet ik. Maar dat is de bedoeling ook. Wat ik in AK zette zou in feite op het einde van het jaar komen maar deez is een probreersel . Als het lukt op een korte termijn lukt het wel op 12 maanden. Wat ik wil is dit op korte tijd en verspringt gedurig . Voor de één is dat zaterdag 22 en voor de ander niet. Het is voor mij maar een klein hulpje als er een 3 komt moet ik deze persoon thuis laten of een combinatie maken van verschillende factoren om deze toch op zaterdag te laten komen. Denk je dat het mogelijk is ?

Is dit wat je bedoelt?

bedankt om te reageren.
Een zeer fijne oplossing. Maar niet helemaal wat ik wil verkrijgen : als ik in Y11 een w zet zou ik 3 willen verkrijgen maar krijg een 2 . Heb er iets in veranderd dat ik d8 een oplossing zou zijn maar dan krijg ik dit # .

Ja, foutje :o Nu moet ie goed zijn. Kijk bovendien s wat er gebeurt als je iemand toch voor de 4e keer achtereen op de zaterdag inroostert, wellicht handig? Zo niet, kan je t weer verwijderen bij Voorwaardelijke Opmaak.

groeten, Gurtie

Bijlagen

Is dit wat je bedoelt?

:thumb::thumb::thumb:

K'm het gevonden er zat een foutje in de formule daar waar ik 3 moest krijgen stond :

=ALS(W11="w";ALS(G11="w";AANTAL.ALS(J11:O11;"w")+I11;0);0)

en heb die veranderd naar :

=ALS(AE11="w";AANTAL.ALS(Z11:AE11;"w")+Y11;0)

en nu krijg ik wel mijn 3 of 4 of als ik niks invul komt hij terug op 1 te staan

Hartelijk dank om mij een oplossing aan te geven . :D:D:D

Ja, foutje :o Nu moet ie goed zijn. Kijk bovendien s wat er gebeurt als je iemand toch voor de 4e keer achtereen op de zaterdag inroostert, wellicht handig? Zo niet, kan je t weer verwijderen bij Voorwaardelijke Opmaak.

groeten, Gurtie

Eerste klas m8. Kan je soms gedachten lezen want dat was iets waar ik nu just ook mee bezig was. En blijkbaar hebben onze antwoorden en oplossingen mekaar gekruist.
Maar nogmaals bedankt hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan