• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal.als ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BarryT

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2021
Beste,

Ik heb een draaitabel met een kolom voor leveranciers, een kolom voor inkoopordernummers per leverancier, en een waardeveld kolom met het totaalbedrag van de nog niet ontvangen goederen op de inkooporders.
Ik ben op zoek naar een formule om het aantal inkooporders waarvan de nog te ontvangen niet 0 is.

Momenteel heb ik een tweede draaitabel toegevoegd met de leveranciers waarvan nog openstaande inkooporders zijn, met in de kolom daarnaast de volgende functie:
=ALS.NB(AANTAL.ALS($S$4:$S$10000;V4);"")

Hij haalt hier het totaal aantal inkooporders op per leverancier, ook de inkooporders waarvan de openstaande waarde 0 is.

Een waardefilter werkt niet, hij laat dan nog steeds de inkooporders zien waarvan de totale openstaande waarde 0 is.

Om e.e.a. te verduidelijken heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd, weliswaar niet met draaitabellen maar het idee is hetzelfde.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :thumb:

Bijlagen

Ter inspiratie voor H4
Code:
=AANTALLEN.ALS(B$2:B$14;G$4;D$2:D$14;">0")

Dankjewel voor je snelle reactie Alex, dit is precies wat ik zocht.

Ik had het ook geprobeerd met aantallen.als, maar kreeg een foutmelding.
Als ik jouw formule bekijk en dan de mijne, moest ik alleen de aanhalingstekens nog toevoegen bij ">0".

Mijn dank is enorm! :thumb::thumb:

Moet je wel even bij vertellen dat je ook Power Query gebruikt hebt...
Had ik niet aan gedacht, maar ook een mooie oplossing.

Helaas beschikken wij niet over Power Query in ons Office pakket (of het is in ieder geval niet geactiveerd en/of zichtbaar via invoegtoepassingen --> COM-invoegtoepassingen).
Evengoed bedankt voor je aangedragen oplossing VenA! :thumb::)

Kijk eens of het via de volgende route lukt: menu gegevens > Gegevens ophalen > Power Query-editor starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan