• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal argumenten tellen met meerdere bepaalde vereisten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roffeldinho

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Berichten
17
Goedenmorgen allemaal,

Ik ben bezig met een resultatensheet naar aanleiding van een verkeersmeting.

Ik moet een het aantal auto's per 5 minuten weten, maar ik heb daar bij een aantal vereisten waaraan moet worden voldaan.
Vereiste 1: het meetpunt waar de auto inrijd
Vereiste 2: het meetpunt waar de auto uitrijd
Vereiste 3: de tijd (0-5, 6-10, 11-15, enz)

Ik moet dus weten hoeveel auto's per 5 minuten bepaalde bewegingen in de straat maakt.

Ik krijg de formule niet voor elkaar. Kan iemand mij een voorzet geven??

Alvast bedankt!!

Roffeldinho
 
Een voorbeeldbestand met wat geregistreerde gegevens zou helpen.
 
Een tip: begin hier niet aan met formules... ;)

Bestudeer eens draaitabellen, ingeval je die nog niet mocht kennen.

Enkel het afronden naar beneden tot op 5 minuten, zal wellicht niet standaard in de draaitabel gaan. Maar dan kan je een extra kolom opnemen in de tabel die de afronding naar beneden doet. En vervolgens die kolom dan in de draaitabel opnemen.

Wigi
 
Wigi,

Ik heb een poging gewaagd. Echter omdat het onder andere om tijd gaat (is altijd lastig voor Excel), is het mij dus niet gelukt. Zou je misschien een voorbeeldje kunnen posten??

Roffeldinho
 
Bij deze dan.

Wigi
 

Bijlagen

  • voorbeeld(1).xls
    29 KB · Weergaven: 82
Wigi,

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie!!! Ik zag in jouw bestandje ook wat ik in de mijne fout had gedaan!!:rolleyes:

Echter nog een vraagje;
Als ik nu nog gegevens wijzig of toevoeg, wordt het dan ook aangepast in de draaitabel??
In dat geval kan ik namelijk voor andere meetdagen alvast de tabel opmaken!!


Nogmaals bedankt!!

Roffeldinho
 
Het bereik voor de gegevens van de draaitabel moet mee vergroten als er lijnen bijkomen, en vergeet niet de draaitabel te verversen. Voor de rest gebeurt alles automatisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan