• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal artikels per bestelling automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dveusa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2022
een excel sheet bevat factuurnummers en artikelbedragen.
Sommige factuurnummers komen meerdere keren voor omdat ze meer dan 1 artikel bevatten.
Als er meerdere artikels per factuur zijn dan is enkel het totaalbedrag ingevuld en de volgende lijnen zijn blanco.
In de derde kolom heb ik manueel het aantal artikels ingevuld maar ik zou dat automatisch willen doen mbv een formule.
Graag wat hulp.
Daniel

Bijlagen

Dag Dveusa

Zonder de kostprijs per artikel wordt dit erg moeilijk.
Met kostprijs is er zeker iets van te maken.

Groet,
Jan

Ik zou het gewoon met een draaitabel doen zie voorbeeld:

of plak de volgende formule in cel C2 en trek deze door naar beneden:

Code:
=ALS(TEKST.SAMENVOEGEN(A2;B2)=A2;"";AANTAL.ALS(A:A;A2))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
een excel sheet bevat factuurnummers en artikelbedragen.
Sommige factuurnummers komen meerdere keren voor omdat ze meer dan 1 artikel bevatten.
Als er meerdere artikels per factuur zijn dan is enkel het totaalbedrag ingevuld en de volgende lijnen zijn blanco.
In de derde kolom heb ik manueel het aantal artikels ingevuld maar ik zou dat automatisch willen doen mbv een formule.Daniel
Een correct antwoord is al gegeven (voordat je dezelfde vraag hier plaatste) als eerste reactie op een ander forum waar je dezelfde vraag ook stelde.

Een correct antwoord is al gegeven (voordat je dezelfde vraag hier plaatste) als eerste reactie op een ander forum waar je dezelfde vraag ook stelde.

En? Had ik de goede oplossing :d ?

En? Had ik de goede oplossing :d ?
Ja, jouw antwoord is ook goed (een beetje anders, maar komt op hetzelfde neer als het antwoord op het andere forum, welk antwoord overigens niet van mij is).

Bedankt GLOBE voor de voortreffelijke oplossing. Werkt uitstekend.
Ik ben inmiddels 77 en begin dingen te vergeten. Ik was vroeger zeeer goed in deze dingen. Ben al met spreadsheets bezig van de tijd van LOTUS123 (1983). Bedankt voor de hulp. Ik worstel wel met de Nederlandse versie van Excel want in mijn "actieve" tijd deed ik alles in het Engels. Vooral voor formules is dat een probleem.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan