• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal bepaalde datum berekenen a.h.v. lege cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Wat een onduidelijke titel, sorry daarvoor!

Ik moet een capaciteitsoverzicht maken aan de hand van een hele rits aan datums. De bedoeling is dat er in kolom A een vastgestelde datum komt te staan wanneer het compleet moet zijn. In kolom B moet de datum komen te staan wanneer het ook daadwerkelijk compleet is. Ik moet dus komen te weten hoe veel lege cellen in kolom B staan per maand. Ik heb verschillende formules geprobeerd, helaas krijg ik niets werkend.

Hieronder een simpel voorbeeld van het bestand.

Bekijk bijlage Voorbeeld capaciteit.xlsx

PS. Gelieve geen macro's in het bestand gebruiken. Wanneer dit toch nodig is voor dit probleem graag een duidelijk uitleg erbij hoe het in elkaar zit. Macro's is voor mij namelijk abracadabra.

Mvg,

Mark.

Bestudeer de gele cellen incl. de opmaak van kolom I.

Bijlagen

Hallo HSV,

Dit is inderdaad precies wat ik bedoel! Is het ook mogelijk om het meerdere jaren door te laten lopen? Ik heb bijvoorbeeld ook al augustus 2013 in het bestand staan. Deze telt hij nu bij beide augustus kolommen op en dat is niet de bedoeling.

Mvg,

Mark.

EDIT: volgens mij heb ik het zelf al gevonden met de volgende formule -> =SOMPRODUCT((MAAND(CIVQAP1)=MAAND(A3))*(CIVQAP11=""))*((JAAR(CIVQAP1)=JAAR(A3))*(CIVQAP11=""))

Laatst bewerkt:
Excuus voor de dubbele post, mijn eigenlijk oplossing blijkt dus niet te werken. Is het mogelijk om met de formule van HSV (of een andere formule) het jaartal er ook bij te betrekken? Ik heb namelijk zoals gezegd augustus 2012 en augustus 2013 erin staan.

Meaurk,

maak van K19 (uit het voorbeeld van HSV:

Code:
=SOMPRODUCT((MAAND($C$5:$C$16)=MAAND(I19))[COLOR="#FF0000"]*(JAAR($C$5:$C$16)=JAAR(I19))*[/COLOR]($D$5:$D$16=""))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan