Aantal berichten in start page laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broertjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Berichten
271
Ik wil graag dat als iemand een bericht achter gelaten heeft in het gastenboek, dit te zien is op de start pagina van mijn website, Bijv. er zijn 5 berichten en vandaag zijn er twee nieuwe geplaatst.
De aantalen moeten dan dus van de berichten page naar de start page getransporteerd worden of worden opgehaald uit de berichten page.

Ik hoop dat het duidelijk is, laat het anders even weten.

Alvast bedankt, Broertjuhhhh
 
ik neem aan dat je een database hebt... en daar al een tabel met gegevens hebt.
En dat je al wat van php weet als ik je website bekijk.
Ik ga het niet totaal voor je uitwerken maar het kan heel simpel:

Voorbeeld tabel
id || datum || naam || bericht || ip

Beschrijving
Je voert dus gewoon de datum in als iemand een bericht achter laat.
Die haal je op op je home pagina (de tabel). Dan tel je alle rijen op die in je tabel staan.
En vergelijk je de datum van vandaag met de datums in de tabel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het compliment, maar..... nee ik heb geen database, ik werk met flattextfiles in PHP.

Kan het dan of wordt dat een helse klus?
 
Kun je hier even de inhoud van het gastenboekbestand (dat tekstbestand) hier plaatsen? Dan kan ik makkerlijker een script schrijven.
 
Bestand

|~|2007-03-16 13:57:34|~|vrijdag 16 maart 2007|~|Broertjuhh|~|pittacus@hccnet.nl|~|Nederlands gezin is gedigitaliseerd|~|Niet meer roepen onderaan de trap, maar je kinderen per msn of sms laten weten dat het eten klaar is: het Nederlandse gezin is binnen een decennium een netwerkgezin geworden. ‘Gezinsleden communiceren niet alleen steeds meer digitaal met elkaar, ze helpen elkaar ook met computerproblemen en slaan digitale bruggetjes’, zegt Marion Duimel van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).|~|http://www.volkskrant.nl/technologie/article407007.ece/Nederlands_gezin_is_gedigitaliseerd|~|
|~|2007-03-16 16:48:48|~|vrijdag 16 maart 2007|~|Broertjuhh|~|pittacus@hccnet.nl|~|Warmste winter sinds begin meting|~|De afgelopen winter op het noordelijke halfrond was de warmste sinds de metingen 125 jaar geleden begonnen. Dat zegt de Amerikaanse Nationale Oceanische en Atmosferische Administratie. De NOAA ziet hierin geen bewijs voor opwarming van de aarde.<br><br>De gecombineerde temperatuur van het land- en zeeoppervlak van december tot februari kwam 0,72 graden Celcius boven het gemiddelde uit. De recordtemperaturen in januari zijn er verantwoordelijk voor dat de gemiddelde temperatuur tijdens de hele winter flink hoger uitvielen.|~|http://www.nrc.nl/buitenland/article660578.ece/Warmste_winter_sinds_begin_meting|~|
|~|2007-03-17 01:10:20|~|zaterdag 17 maart 2007|~|Broertjuhhh|~|pittacus@hccnet.nl|~|Verminder het stroomverbruik van uw computer|~|Ondanks alle aandacht voor het milieu en de gestegen energieprijzen verspillen veel computergebruikers onnodig stroom. Het is ook zo lekker makkelijk om het apparaat aan te laten staan, ook als je hem eventjes niet gebruikt. Maar dat eventjes kan op een dag aardig oplopen, en de energierekening daarmee ook want de pc is een behoorlijke slurper. Tel daarbij op dat een gemiddeld huishouden meer dan één computer in huis heeft en randapparatuur ook slordig met energie omspringt en het wekt geen verbazing dat het kan lonen om je onnodige verbruik terug te dringen. Gelukkig zijn er eenvoudige manieren om dit te realiseren.|~|http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fuseaction=home.showArtikelen&id=50882&type=3&CFID=31985116&CFTOKEN=a938d7015f42cc-5D394DB7-9650-E673-063229E2F04D|~|
|~|2007-03-17 01:13:51|~|zaterdag 17 maart 2007|~|Broertjuhhh|~|pittacus@hccnet.nl|~|Alle volksvertegenwoordigers op een rijtje|~|Veel Tweede Kamerleden doen vrij onopvallend hun belangrijke werk. Om hier verandering in te brengen is de website 150 volksvertegenwoordigers opgericht, waarop ieder Kamerlid zich kan presenteren. De presentatie van de Kamerleden is in een vast format gegoten, waarin je meer komt te weten over hun achtergrond, religie, doelen, idealen en favoriete websites.|~|http://150volksvertegenwoordigers.nl/|~|
|~|2007-03-17 03:14:00|~|zaterdag 17 maart 2007|~|Broertjuhhh|~|pittacus@hccnet.nl|~|Albert Einstein|~|14 maart, is niet alleen de geboortedag van Albert Einstein maar ook wereldwijde pi-dag (3 – 14, 3,14…). Vooral wiskunde-faculteiten van universiteiten zullen de constante in het zonnetje zetten, maar voor mensen zonder wiskundeknobbel is het een leuke aanleiding om weer eens uit te vinden waarom de oneindige reeks zo bijzonder is. Deze uitgebreide Belgische site ' is een klein eerbetoon aan het mooiste irrationele, transcendentale getal in het universum dat op natuurlijke wijze in allerlei wetenschappelijke disciplines opduikt.'|~|http://users.pandora.be/koen.beek/index.htm|~|
 
Jeroen, heb je hier wat aan, dit is zoals het bestand wordt weggeschreven, of zal ik het maar weg halen ?

Groet Broertjuhhh
 
Oh ja, ik was het alweer vergeten, ik zal er zo even naar kijken.
 
Ik heb het niet getest, maar ik verwacht dat dit wel werkt:

PHP:
$filename = "directory/guestbook.txt"; // Vul hier de locatie plus de bestandsnaam van het gastenboekbestand in.

$messages = file($filename);
$countmessages = count($messages);
$counttoday = 0;
foreach ($messages as $message) {
    list(, $date) = explode("|~|", $message);
    if (date("dmY", strtotime($date)) == date("dmY")) {
        $counttoday++;
    }
}
echo "Er ";
if ($countmessages == 0) {
    echo "zijn geen berichten";
} elseif ($countmessages == 1) {
    echo "is één bericht";
} else {
    echo "zijn " . $countmessages . " berichten";
}
echo " in het gastenboek geplaatst, waarvan " . $counttoday . " vandaag.";
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan