• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Aantal cellen binnen een bereik bepalen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

FatalCrawdad586

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2017
Graag had ik een suggestie om volgend probleem op te lossen :

Hoe kan ik binnen een bepaald bereik het aantal ledige (blanco) cellen laten bepalen (aantal.als) op basis van de achtergrondkleur van de cellen?

Ik hoor graag indien daar een pasklare oplossing voor bestaat.

Alvast bedankt voor feedback

Vermeld bij het voorbeeldje ook even hoe die cellen hun achtergrondkleur krijgen.
En welke Excel-versie je gebruikt.

Sorry voor de vertraging in mijn reactie.

Cellen krijgen hun achtergrondkleur manueel via de knop "opvulkleur" in rubriek "lettertype"
Mijn versie is Microsoft 365 up-to-date gehouden en alle updates uitgevoerd.

Bijgaand voorbeeld (echte Excel heeft een groter bereik)

Hoop duidelijk

Bijlagen

Is het niet handiger om een tekst of getal te plaatsen in plaats van te kleuren, dan met voorwaardelijk opmaak eventueel een kleurtje te geven aan cel, en de aantallen van die tekst of getallen te bepalen met een formule. Zie bijlage.

Excel is geen kleurplaat maar een rekenprogramma. Mocht je per se kleuren willen tellen dan wordt het VBA (Programmeren).

Bijlagen

Als je dan toch kleuren wil gebruik dan wat "zachtere" kleuren in plaats van al die felle kleuren.
Dat is een stuk prettiger voor je ogen.

hier heb je 2 voorbeelden de eerste in met vba (bestand eerst opslaan, en het nieuwe bestand openen) het tweede is met VO en een formule.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan