• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal cellen tellen die aan 3 voorwaarden uit andere rijen voldoen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjvd33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Ik kamp met een probleempje. Misschien kan iemand mij helpen.

In Excel heb ik vier rijen.

rij 1: Year
Rij 2: Month
Rij 3: Client
Rij 4: ID

Nu wil ik het aantal ID's optellen waar bijv. Year=2014 en Month=januari en Client= Client A.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Gr.

PaulBekijk bijlage aantalid.xlsx

Laatst bewerkt:
Hoewel ik iet direct een oplossing voor je probleem weet even een vraag. kun je een voorbeeld van zo'n spreadsheet op het forum zetten want dan zal er wellicht een antwoord kunnen komen, nu kan ik helemaal niets omdat ik niet begrijp wat je bedoelt.

Somproduct-functie zal wel soelaas bieden in dit geval.

Hi Paul, zou jij voor de volledigheid een XLS willen toevoegen waarmee de vraag duidelijker wordt?

=SOMPRODUCT(($B$2:$B$32=12)*($C$2:$C$32="clientA")*($A$2:$A$32=2014))

Beste arrie dit is hem idd bijna. Alleen komen de id's meerdere keren voor en deze moet hij als unieke waarde tellen. Dus als een id meerdere keren voorkomt in die maand dan moet hij hem als 1 tellen.

Weer zo iemand die de vraag langzaam opbouwt! :(

Is het ook mogelijk om dit voor elkaar te krijgen zonder er extra kolommen voor te hoeven aan te maken Dus echt in 1 formule?

=SOM(ALS(($C$2:$C$32="clientA")*($B$2:$B$32=12)*($A$2:$A$32=2014);1/AANTALLEN.ALS($D$2:$D$32;$D$2:$D$32;$C$2:$C$32;"clientA";$B$2:$B$32;12;$A$2:$A$32;2014);0))
Matrixformule, dus afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan