Ik wil graag alle cellen tellen die een waarde hebben tussen cel A1 en cel F3
Een prutsoplossing kan ik wel op komen, dat zou dan dit zijn:
A5=COUNTIF(G2:G234;"<A1")
A6=COUNTIF(G2:G234;"<F3")
A7=A6-A5
Dit is een oplossing. Ik heb het echter liever in 1 reken cel, als dit mogelijk is.
Wie ooh wie heeft een oplossing voor mij?
Een tweede vraag is een uitbreiding van bovenstaande.
Stel ik heb naast reeks G2 tot G234 ook nog een reeks H2 tot H234 staan. In deze reeks bevinden zich alleen getallen 1 tot en met 7.
Dus ik wil dan tellen de waarden waarbij in de H cel een getal 3 staat, En de cel voldoet aan de reeks voorwaarde zoals hier boven.
==
Even als uitleg het doel van dit script:
Ik wil uit een lijst van datums en tijden een filter maken, die mij verteld per dag (maandag tot zondag) hoe vaak een tijdstip voorkomt (dus hoeveel data en uren combinaties horen bij Maandag tussen 2 en 3, welke tussen 3 en 4 etc etc.)
Ik heb dus een lijst met de output van WEEKDAY(Datum;2), die voor maandag = 1 tot zondag = 7 geeft (De H kolom)
Ik heb alle tijden ook een in lijst seriele getallen staan (De G kolom)
Ik heb ook een lijst van blok tijden, als serieel getal. Dus van 0 tot 1 is van 0/24 tot 1/24 etc etc (De input voor de waardes uit het voorbeeld, A1 en F3)
Als ik deze tijden kan optellen, kan ik ze ook in een grafie weergeven.
Alle kleine tips de goede kant op helpen.
Alvast bedankt,
Mark
Een prutsoplossing kan ik wel op komen, dat zou dan dit zijn:
A5=COUNTIF(G2:G234;"<A1")
A6=COUNTIF(G2:G234;"<F3")
A7=A6-A5
Dit is een oplossing. Ik heb het echter liever in 1 reken cel, als dit mogelijk is.
Wie ooh wie heeft een oplossing voor mij?
Een tweede vraag is een uitbreiding van bovenstaande.
Stel ik heb naast reeks G2 tot G234 ook nog een reeks H2 tot H234 staan. In deze reeks bevinden zich alleen getallen 1 tot en met 7.
Dus ik wil dan tellen de waarden waarbij in de H cel een getal 3 staat, En de cel voldoet aan de reeks voorwaarde zoals hier boven.
==
Even als uitleg het doel van dit script:
Ik wil uit een lijst van datums en tijden een filter maken, die mij verteld per dag (maandag tot zondag) hoe vaak een tijdstip voorkomt (dus hoeveel data en uren combinaties horen bij Maandag tussen 2 en 3, welke tussen 3 en 4 etc etc.)
Ik heb dus een lijst met de output van WEEKDAY(Datum;2), die voor maandag = 1 tot zondag = 7 geeft (De H kolom)
Ik heb alle tijden ook een in lijst seriele getallen staan (De G kolom)
Ik heb ook een lijst van blok tijden, als serieel getal. Dus van 0 tot 1 is van 0/24 tot 1/24 etc etc (De input voor de waardes uit het voorbeeld, A1 en F3)
Als ik deze tijden kan optellen, kan ik ze ook in een grafie weergeven.
Alle kleine tips de goede kant op helpen.
Alvast bedankt,
Mark
Laatst bewerkt: