• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal cellen van de grootste variabele horizontale selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulusdeB

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
In een rij maak ik dmv een macro meerdere selecties van aaneengesloten cellen. Deze cellen krijgen een kleurtje. Maar nu wil ik het aantal aaneengesloten cellen weten van de grootste selectie.

Het lijkt mij dat dit ook zonder vba mogelijk is, maar ik probeer van alles en kom er niet uit. Mogelijk dat het eenvoudiger is met vba. Wie helpt mij met deze puzzel?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wie helpt mij met deze puzzel
Zonder het aangeven alle stukjes wordt het toch wel moeilijk om deze op te lossen.
m.a.w. plaats het xls bestandje hier en dan is de kans op een reactie en dus ook op een oplossing vele malen groter.

Als je toch via VBA die selectie maakt is het ook niet moeilijk om via selection.count de cellen te tellen van die selectie.
En daar de grootste waarde van te vinden is toch ook te doen.

Hoi Cobbe,
Was het voor mij maar zo simpel zoals je schrijft. De macro's zijn dmv de macrorecorder opgenomen en VBA is voor mij een bijna onontgonnen terrein. Daarom voor mij een puzzel, maar voor jullie mogelijk gesneden koek. Misschien zou je de selection.count kunnen uitleggen. Het zou een oplossing kunnen zijn.

Gr. Paul

Je zal dan toch tenminste de (opgenomen) code moeten posten en zeggen wat juist de bedoeling van die code is en wat het resultaat moet worden.

Op basis van je gepost bestand kun je deze formule-oplossing proberen:

Bijlagen

Had het gepostte bestand niet gezien, maar een prachige oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan