• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal dagen in 2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmnijssen

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Hallo,

Ik heb zitten zoeken maar kan het niet vinden:

- Ik heb aankomsttijden en vertrektijden.
- Ik wil graag weten hoeveel dagen er binnen 2019 vallen tot en met NU tussen de aankomst en vertrek. Dus niet rekenen in de toekomst, ik wil enkel weten hoeveel dagen tot op de dag van vandaag.
- Als vertrek datum nog niet bekent is, moet ie toch uitrekenen tot en met NU.

Zie bijlage, als er vragen zijn hoor ik het graag.

mvg,

Marjo

Bijlagen

Geeft dit toevallig de gewenste resultaten?
Code:
D2: =DATUMVERSCHIL(MAX(DATUMWAARDE("1-1-2019");B2);VANDAAG();"d")
Of iets uitgebreider waarmee rekening gehouden wordt met datums in de toekomst en lege cellen:
Code:
D2: =ALS.FOUT(DATUMVERSCHIL(MAX(DATUMWAARDE("1-1-2019");C2);(C2<>"")*VANDAAG();"d");"-")

Laatst bewerkt:
Hallo, nog niet het gewenste resultaat

Hallo, bedankt voor je reactie, nog niet het gewenste resultaat, zie nieuwe bijlage, misschien wordt het dan wat duidelijker.

Bijlagen

Het helpt voortaan als je naast wat gewenste uitkomsten ook even aangeeft WAAROM je die uitkomsten verwacht.

Jan: verschil tussen 1-1-2019 en 1-3-2019 = 59 dagen
Kees: verschil tussen 1-3-2019 en 1-8-2019 = 153 dagen
Piet: bijzondere situatie... kan ik niet reproduceren. Je wilde geen dagen in de toekomst dus ik neem aan dat je het verschil zoekt tussen 1-9-2019 en VANDAAG. Kom ik op 36 dagen uit.
Wim: 8 dagen voorbij 1-10-2019 is 9 oktober. Op moment van schrijven is het 7 oktober.... ook bijzonder dus.

Ik denk dat je zoiets zoekt:
Code:
=DATUMVERSCHIL(MAX(DATUMWAARDE("1-1-2019");B2);MIN(VANDAAG();C2);"d")

Perfect, de formule doet precies wat ik wil

Perfect, de formule doet precies wat ik wil, bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan