• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal dagen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielvd123

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Ik heb een lijst met verschillende namen met verschillende datums. Datums kunnen verschillende malen per naam voorkomen. Is er een formule hoe ik per naam kan berekenen hoeveel dagen er in het totaal voor hem voorkomen?

Meer info: elke naam is een technicus en die doet verschillende installaties per dag. Nadien moet ik in 1 keer kunnen zien hoeveel dagen hij dus heeft gewerkt.

Hallo Michiel,

Dat kan met somproduct. Ik ken je bestand niet, maar stel de namen staan in A2:A9 en de datums in B2:B9 en elke datum stelt een dag voor en de naam met de gewenste telling staat in cel D1, dan kan het met de volgende formule:

=SOMPRODUCT(($B$2:$B$9>DATUMWAARDE("31-12-2008"))*($A$2:$A$9=$D$1))

maar een voorbeeldbestand werkt wel zo makkelijk.

Indien er een datum meerdere malen per naam voorkomt, dan moet er nog een aanpassing volgen.

Ik denk zo iets:

=SOMPRODUCT(--($A$2:$A$9=$D$1)*(--(ALS(INTERVAL($B$2:$B$9;$B$2:$B$9)>0;1))))

groet

Dirk

Laatst bewerkt:
Hierbij een voorbeeldbestand. Dit is dus voor 2 personen. In de totale lijst spreek ik over meer als 100 personen. Ik had dus graag per persoon het aantal dagen berekend die voorkomen of eventueel een lijst gekregen per persoon waarin alle datums gerangschikt staan dat in de totale lijst voorkomen.

Bv: Antoine Goffart 15 of Antoine Goffart 15 september, 16 september, 17 september, ...

Als dit mogelijk zou zijn, super dan!

Bijlagen

Met de naam in D1 kan het met de volgende matrix formule:
Code:
=SOM(ALS(INTERVAL(ALS(A1:A489=D1;B1:B489);ALS(A1:A489=D1;B1:B489))>0;1))
Let op! matrix formule, bevestigen met: CTRL+SHIFT+ENTER.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan