• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal dagen tussen 2 data

Status
Niet open voor verdere reacties.

kastje

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Ik ben nog steeds bezig aan mijn bestand van de koeien. Ik zou graag weten hoeveel dagen we ze gemolken hebben sinds dat ze gekalf heeft tot we ze droog zetten. Heb op de website al een formule gevonden om het in maanden uit de drukken maar ik zou het graag in dagen hebben. Onderstaande formule gebruik ik voor het in maanden te weten:

=DATUMVERSCHIL($B3;$I3;"m")+(DATUMVERSCHIL(DAG($B3);DAG(LAATSTE.DAG($B3;0));"d")+1)/DAG(LAATSTE.DAG($B3;0))+DAG($I3)/DAG(LAATSTE.DAG($I3;0))

Alvast bedankt

Kastje , zonder voorbeeld(je) van de Excel sheet " geen koeien :D " bekijk bijlage met simpele formules ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb de formule uitgeprobeerd maar dan krijg ik 305 dagen en het mag maar 273 dagen zijn.
Je vind mijn bestandje in bijlage. Het is de kolom lactatieperdiode waar het resultaat in moet komen

Groetjes
Bekijk bijlage Vruchtbaarheid.xlsx

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de foute datum genomen om te tellen of het klopte. Mijn excuses. Ik zal het maar op het nog niet zo late uur steken zeker... :o

Kastje , ik heb eens via internet naar de periodes van dracht etc gekeken en dit overgebracht op jouw voorbeeldje . Daar ze met dagen rekenen qua dracht +/-285 dagen , lactatieperiode ong 300 dagen en droogzetting na 7 maand = 7 *30.5 = 213 dagen , heb ik de formule =MAX(range van inseminatie)+het aantal dagen en ik vermoed dat je dan ook op een paar dagen alles excat weet .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt voor dit werk! Dat had je niet moeten doen. Maar nu ik het heb zal ik het zeker gebruiken!

Groetjes Kastje

ha, waarde collega,
ik heb nog een keer gekeken en heb wat zaken (in het groen) toegevoegd :
- een kolom voor 1e of volgende tocht zonder inseminatie
- een kolom voor de volgende verwachtte tocht
dan zou je nog een kolom met status kunnen toevoegen zodat excel zelf zegt bv.
pas gekalft (0-40d), niet tochtig(>40d), tochtig gezien, geinsemineerd<6w, geinsem>6w, drachtig, niet drachtig, gust, droog, steaming-up, ...
en zo kan je nog verder gaan bouwen.

Bijlagen

Dag Cow18,

De kolom status is inderdaad ook wel interessant maar ik zou begot niet weten hoe ik daar aan moet beginnen. Dit gaat mijn petje volledig te boven. Want ik zou graag ook nog bij mijn stieren een keuzelijst maken zodat ik deze niet telkens opnieuw moet typen maar dat lukt me ook niet echt.

Groetjes

ik heb even snel iets in elkaar gebotst, misschien zit er hier en daar nog een foutje, maar dan heb je alvast een idee.
- kolom B geeft je de status van het dier, afhankelijk van de gegevens die je ingaf. Daarvoor moet je wel macros toelaten.
- Validaties op de datums (tussen 1/1/2000 en 1/1/2020), op je stieren en drachtdiagnose (zie lijsten in werkblad "gegevens")
Kijk even wat je ervan maakt.

Bijlagen

Voor mij is het perfect!
HEEL ERG BEDANKT om het af te maken want zelf had ik hier nog uren en uren aan gezeten.
:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan