aantal datums in bereik die kleiner zijn dan vandaag -14 dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mullie04

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Hoi
hoe kan ik via VBA snel het aantal datums in een kolom (P) tellen die kleiner zijn dan 14 dagen geleden?

had al geprobeerd:
Code:
=aantal.als($P:$P;"<" & vandaag() - 14)
excel geeft geen foutmelding, maar telt er NUL, hoewel er wel datums inzitten die kleiner zijn dan vandaag - 14 dagen.

alvast bedankt!
T.

je roept VBA, maar post een formule. Wat wil je nu exact? Plaats anders even een voorbeeldbestand.

Dag SjonR
bedankt voor je antwoord.
vooreerst: niemand roept iets - is dat de manier van communiceren hier op dit forum?

voor de duidelijkheid: ik zou via VBA de formule aantal.als in het tabblad willen zetten - dus als antwoord: van beide walletjes een beetje ;)
als ik de formule al heb die werkt, kan ik ze zelf wel in code omzetten naar vba.

excuus voor de onduidelijkheid.

Hartelijk dank.

Laatst bewerkt:
de formule is goed, dus de vraag is waarom het niets telt. Zijn de datums wel echte datums (dus getallen) of is het tekst? Dit kan je even checken door de notatie op getal te zetten. als er niets wijzigt dan heb je geen echte datums.

dat was inderdaad het geval - dank.
heb die kolom nu gewijzigd naar 'Datum' via celeigenschappen, maar dat helpt niet.
of hoe zet ik die om naar data?

wanneer ik in 1 cel dubbelklik en er terug uit ga, dan wijzigt het wel naar een datum, en telt deze ook met de formule.
kan ik dit automatisch doen voor de hele kolom?

hartelijk dank.

Laatst bewerkt:
Plaats ergens een 1 in het tabblad en kopieer deze. Selecteer dan de hele kolom en ga naar plakken speciaal via de rechter muisknop. Kies dan voor vermenigvuldigen. Meestal helpt dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan