• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal datums tellen in twee kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boboes

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2016
Ik heb een bestand met o.a. een kolom ‘startdatum’ (gevuld met datum) en een kolom ‘afgerond’ (ook gevuld met een datum). Ik wil de aantallen per maand weten. Voor de kolom ‘startdatum’ kan ik dat wel met een formule vinden. Maar vervolgens wil ik per maand ook weten hoeveel er zijn afgerond. Ik heb al zitten stoeien met AANTALLEN.ALS in combinatie met AANTALARG maar kom er niet uit. Zie vereenvoudigd voorbeeldbestandje met fictieve gegevens. Weet iemand de formule?

Bijlagen

Gaat toch op exact dezelfde manier als formule voor startdatum?
Code:
=AANTALLEN.ALS($F$2:$F$20;">="&J7;$F$2:$F$20;"<"&ZELFDE.DAG(J7;1))
NB aantal voor april in je voorbeeld klopt niet...

Alle einddatums zijn vreemd want liggen voor de startdatums. maar goed voor de juiste formule maakt dat dan weer niet uit omdat je zo te zien wilt weten hoeveel projecten die een bepaalde maand zij gestart nog open staan.

Dat kun je zien door aan de formule voor aantal projecten 1 criterium toe te voegen die test of in kolom f een waarde staat.

Zie bijlage..

Bijlagen

AlexCEL en roeljongman: bedankt voor het meedenken!

@ AlexCEL: het aantal in april klopt wel; er zijn 2 cellen met startdatum in april en er is maar 1 afgerond.
@ roeljongman: precies wat je zegt, afgezien van de datumwaardes zelf gaat het hier om de formule en jouw oplossing om een 3e criterium toe te voegen werkt! Ik had er niet aan gedacht....

Nogmaals dank!

Chris

Ok, werd ik even op het verkeerde been gezet. Mooi dat het opgelost is. Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan