• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal doelpogingen per aanval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wooden67

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hallo,
Ik ben met een score sheet bezig. Hierin wil ik onder andere bijhouden hoeveel doelpogingen per aanval gemaakt worden voordat de tegenstander de bal op de andere helft heeft.
Als er balverlies optreed en de tegenstander de bal op de andere helft krijgt, markeer ik dit met E (Einde aanval)
Voorbeeld

poging 1
poging 2
poging 3
E poging 4
poging 1
E poging 2

Het betreft hier 2 aanvallen. In de eerste aanval waren er 4 doelpogingen in de 2e aanval waren er maar 2 doelpogingen

Die aantallen wil ik graag in een cel berekend zien. Dus zodra er een waarde E is, dan moet er teruggekeken worden naar de vorige E en zo het aantal doelpogingen tellen

Wie kan mij op weg helpen om dit op te lossen?
Alvast bedankt!!!

Groet,
Luc

En wat is de layout nu? M.a.w. zet er een voorbeeldbestandje bij.

Hier het voorbeeld (score.gif)
In kolom E geef ik dmv de letter E aan dat het EINDE aanval betreft
In kolom S komt dan nu de letter T te staan, maar daar wil ik dan graag het aantal aanvallen geteld zien TOV de vorige laatste aanval (E)

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is.

Groet,
Luc

Bijlagen

• score.gif
    score.gif
    19,5 KB · Weergaven: 30
ach, omdat het kerstmis is. ;)

Zoiets als in de bijlage?

Bijlagen

Harry, Dank dank! :thumb:
Dat ziet er inderdaad goed uit. Als ik het in jouw voorbeeld sheet probeer werkt het ook!
Bij mijn sheet lukt het nog niet dus dat wordt even puzzelen.

Bij mij checkt de sheet goed op de waarde E, maar krijg ik steevast #GETAL! foutmeldingen als ik een E invul.

Zelfs als ik het in een geheel nieuwe sheet stop lukt het niet. Zie attachement aantal_dpg2.xls Wat doe ik nu nog fout? :o :confused:

Groet,
Luc

Jij verwijst naar een lege kolom E...

En die formules zijn matrix forumles, dus dienen ingegeven te worden met behulp van Ctrl-Shift-Enter, geen gewone Enter dus.

Wigi

Hallo Wim,

Ik had dat ook gezien, maar helaas lost dat het probleem niet op. De bijlage is aangepast
Groet, Luc

Harry, Dank dank! :thumb:
Dat ziet er inderdaad goed uit. Als ik het in jouw voorbeeld sheet probeer werkt het ook!
Bij mijn sheet lukt het nog niet dus dat wordt even puzzelen.

Bij mij checkt de sheet goed op de waarde E, maar krijg ik steevast #GETAL! foutmeldingen als ik een E invul.

Zelfs als ik het in een geheel nieuwe sheet stop lukt het niet. Zie attachement aantal_dpg2.xls Wat doe ik nu nog fout? :o :confused:

Groet,
Luc

Bijlagen

Inderdaad, de matrix-formules was het antwoord!!!

DANK WIM !!!!!! :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan