aantal e-mail adressen verhogen in contacts op iMac en iPhone

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
Goede Zondagmorgen

in mijn contacts op mijn iMac en iPhone is er mogelijkheid om drie e-mail adressen in te voeren. Kan dit aantal worden verhoogd, aub ?

Mvg

Audass

Als je drie mailadressen kan kiezen zonder een plusje, dan is het drie.
Anders moet je maar even een extra contact aanmaken zoals Marietje Janssen 2.

In contacten kan je meer dan drie mailadressen toevoegen.
Doe het op je iMac
Open je CONTACTEN
Klik op Wijzig
Onder je 3 mails zie andere typ je 4de mail, daaronder verschijnt opnieuw andere en zo kan je terug een 5de mail invoegen
Vergeet dan niet op Gereed te klikken.

voor Daniel 162

sorry maar uw voorstel werkt niet bij mij

is wijzig = edit ?

zie andere verschijnt niet bij mij ??

Is uw aanbeveling wel voor Exchange ?

Mvg

Audass

Voorbeeld toegevoegd dat het bij mij wel werkt

Schermafbeelding 2021-12-26 om 14.43.17.png

Mail's toegevoegd
Schermafbeelding 2021-12-26 om 14.44.20.png

Is uw aanbeveling wel voor Exchange ?
Uw vraag was toch om meerder mails in app Contacten toe te voegen.

Laatst bewerkt:
Goedenavond

Inderdaad meerdere mails in app contacten. Maar ik stel vast dat uw contacten staan onder iCloud terwijl de mijne staan onder All Exchange gezien mijn mails toekomen op een Exchange server.

Dus zal waarschijnlijk Exchange maar drie e-mail adressen per card toelaten ?? Dus zou ik alles moeten overzetten naar iCloud. Geen idee hoe je dit doet en of dan mijn Mail programma nog zal werken daar waar als Account Exchange online is.

Mvg

Audass

voor Aar

ik ben geen voorstander voor de oplossing van Daniël daar ik moet overschakelen naar iCloud en al jaren verbonden met een Exchange server. Ik informeer nog eventjes bij hen . Uw oplossing is een stuk eenvoudiger voor een "sukkelaar " in de PC wereld. Dank u voor de suggestie . Fijne avond nog. Audass

Heb je reeds een Apple ID aangemaakt dan zal je zien dat mail, foto"s enz... in iCloud bevinden

Die is aangemaakt , mr Apleman

Maar hoe breng ik mijn contacts onder iCloud. En zal dan ook wanneer ik een card neem en een e-mail adres aanklik een envelopje verschijnen ?? Na aanklikken van dit envelopje verschijnt er nu (onder Exchange) een blance e-mailblad met het e-mail adres ingevuld ?

Mvg

Audass

Ik ken exchange niet.
Ik gebruik mail waarvan ik een mailadres heb en omdat ik ook windows gebruik heb ik een mailadres onder Outlook.
In Apple mail komen zowel deze van outlook ook binnen.
Wat er een groot voordeel meebrengt dat ik een mail werwijdert op mijn iMac dat ie ook op mijn iPhone, iPad en iWatch ook verwijderd is.
Maak ik een nieuwe mail op mijn iPhone en vindt ik die ook terug op mijn andere toestellen.
Zo ziet iCloud eruit ingelogd met Apple ID
Schermafbeelding 2021-12-27 om 17.43.56.png

Schermafbeelding 2021-12-27 om 17.43.20.png

allemaal akkoord maar ik wil niet hebben dat mijn adressenboek ontoegankelijk wordt of in de soep geraakt . Mijn mails komen binnen op een Exchange server .

Goedenavond

Audass

Kijk eens in Systeemvoorkeuren < iCloud wat er aangevinkt staat.
ATTACH=CONFIG]361714[/ATTACH]

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-12-27 om 17.55.29.png
    Schermafbeelding 2021-12-27 om 17.55.29.png
    42,3 KB · Weergaven: 19
allemaal akkoord maar ik wil niet hebben dat mijn adressenboek ontoegankelijk wordt of in de soep geraakt . Mijn mails komen binnen op een Exchange server .
Je blijft rond de pot draaien.
Wat gebeurt als je Apple Mail gebruikt.
Komen alle mails daar binnen.

Uiteraard ; alle mails komen daar binnen

Als je de 2de foto in post 11 goed bekijkt, je adresboek zit ook in de Cloud.
Heb ja al geprobeerd om aantal e-mail adressen verhogen in je contacten (adresboek).
Dat was de vraag nietwaar.

ik heb het al geprobeerd maar onmogelijk ook al zit mijn adresboek in iCloud en ook Mail

mvg

audass

Laatst bewerkt:
Je stelt problemen voor die er niet zijn.
Op mijn werk staan 50 tal iMac van osx Sierra tot osx monterey.
Op al die toestellen kan je meer dan 3 mailadressen in contacten invoeren.
Ik vraag mij af hoe je dit niet kan op uw iMac.
Vertel mij eens hoe je het geprobeerd heeft.

ik ga naar contacts en klik en ik krijg een schem en zoek een adressenkaart ; klik op edit en krijg een nieuwe versie van adressenkaart met drie e-mail adressen . Wijzigingen zijn mogelijk. Onderaan staat een + ; daar vind ik Address maar dit levert de mogelijkheid het huisadres aan de kaart toe te voegen. Bij die + komt geen enkele mogelijkheid van "voeg toe een e-mailadres"

That's it
Dank u voor uw inspanningen

Mijn zoon kan er ook onbeperkt toevoegen maar hij is niet verbonden met een Exchange Server. Ik denk dat het lid, die schreef " staat er geen plus bij dan is het drie en schluss" Kan je hierboven lezen

Niettemin bedankt voor uw onverdroten inspanningen

Mvg

Audass

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan