• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal en tijd berekenen vanuit ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mickey72

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Ik ben op zoek aar een manier om regels met bepaalde voorwaarden op te tellen op een ander werkblad. En waarbij ook de tijd van de van de voorwaarden opgeteld word

Ik hoop dat de bijlage duidelijk is.

Met vriendelijke groet,
Ad

Bijlagen

Je hebt het over de rijen D en G, maar in Excel zijn D en G kolommen, geen rijen.
Het blijft dus onduidelijk wat je wil.

Typ in B2 van Blad2:
Code:
=AANTAL.ALS(Blad1!$D$2:$D$1400;B1)
en kopieer naar rechts in dezelfde rij.

Typ op Blad2 in B2 en kopieer naar rechts tot D2 en naar beneden:
Code:
=SOMPRODUCT((Blad1!$D$2:$D$1400=B$1)*(Blad1!$F$2:$F$1400=$A2))
Stel in Blad2 in de celeigenschappen E2 in als "Tijd", type "37:30:55"
Typ op Blad2 in E2 en sluit af met Ctrl-Shift-Enter:
Code:
=MAX(ALS(Blad1!$F$2:$F$1400=A2;Blad1!$G$2:$G$1400))-MIN(ALS(Blad1!$F$2:$F$1400=A2;Blad1!$G$2:$G$1400))
Kopieer naar beneden in kolom E.

Hoi, het werkt perfect in het bestand dat ik als voorbeeld had meegestuurd.
Echter werkt het niet als ik het in een ander bestand probeer.

Wat doe ik verkeerd, ik heb mijn orginele bestand als bijlage, hier staan ook de formules in.
Verder heb ik nog een vraag of het ook mogelijk is gegevens uit een pivot table op het werkblad te verwerken

Ik ben in ieder geval al een heel eind op weg.

Grt
Ad

Bijlagen

Wijzig de naam van tabblad Blad 1 in Blad1 (zonder spatie).
Ik heb vandaag geen tijd om je tweede vraag te beantwoorden, maar ik denk dat anderen je daarmee wel zullen helpen.

Ad,

volgens mij heeft het te maken met de naam van Tabblad Blad 1.
Wijzig de tabnaam eens in Blad1 (dus zonder spatie) en maak dan de formule opnieuw.

Ingehaald door zapatr.

Mbt je tweede vraag: als je de formule en de bladnaam aangepast hebt, post het bestand dan nog eens....

Laatst bewerkt:
Als op het blad Pivot_table_ConfirmProfile het filter niet is ingesteld, zie je op dat blad wel alle tijden maar er is dan geen relatie tussen tijden en medewerkers. Op grond daarvan kun je dan in het blad 'Performance pp' niet de tijd per medewerker berekenen. Dat kan wel als je in het blad Pivot_table_ConfirmProfile filtert per persoon, MAAR dan krijg je in het blad 'Performance pp' slechts de tijd van die ene persoon te zien. Wil je in 'Performance pp' de tijd van een andere persoon zien, dan moet je eerst in de Pivot Table het filter instellen op die andere persoon. Als je dat wil gebruiken (wat ik niet aanbeveel), dan kun je in C3 van 'Performance pp' deze formule invoern (via Ctrl-Shift-Enter):
Code:
=MAX(ALS(Pivot_table_ConfirmProfile!A$3=A3;ALS(ISGETAL(Pivot_table_ConfirmProfile!$A$4:$A$5000);Pivot_table_ConfirmProfile!$A$4:$A$5000)))-MIN(ALS(Pivot_table_ConfirmProfile!A$3=A3;ALS(ISGETAL(Pivot_table_ConfirmProfile!$A$4:$A$5000);Pivot_table_ConfirmProfile!$A$4:$A$5000)))
Om alle tijden van alle medewerkers in 'Performance pp' tegelijkertijd zichtbaar te maken zonder telkens wat te moeten veranderen, kun je die tijden veel beter uit Blad1 halen. Dat gaat dan op vrijwel dezelfde manier als met de formule die ik in een vorig bericht hierboven al plaatste. Gebruik dan in C3 van 'Performance pp' (in te voeren via Ctrl-Shift-Enter):
Code:
=MAX(ALS(Blad1!$D$2:$D$5000=B$2;ALS(Blad1!$F$2:$F$5000=A3;Blad1!$G$2:$G$5000)))-MIN(ALS(Blad1!$D$2:$D$5000=B$2;ALS(Blad1!$F$2:$F$5000=A3;Blad1!$G$2:$G$5000)))

Laatst bewerkt:
Hoi

Ik ben zeer goed geholpen, en heb nu mijn bestand kunnen maken zoals ik het graag wilde.
Bedankt

Grt
Ad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan