• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal FTE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Storm22

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2015
Hallo

Ben een beztings tool aan het maken , maar loop nu vast.
Er zijn verschillende opkomst tijden, D1 en D2 is van 07:00 tot 15:30lt, M1 is van 10:00lt tot 18:30lt tot daar gaat het goed als 2 FTE D1 en 1 FTE D2 en 1 FTE M1 loop word er netjes 2.5 aan gegeven.

Maar nu is er ook een A4 dienst, 13:00lt tot 21:30lt waar ik op vast loop, want als ik 2.5 zie eerder, en heb 2 FTE dan moet het 2.9 worden

Heb een excel sheet mee gestuurd.

Hoop dat ik hier een oplossing voor kan krijgen.

Alvast bedankt Cees
Bekijk bijlage boek2017a.xlsx

als 2 FTE D1 en 1 FTE D2 en 1 FTE M1 loop word er netjes 2.5 aan gegeven.
als ik dat invul in kolom AE zie ik nergens 2.5 verschijnen.
maak eens een duidelijk voorbeeld.
en waarom trek je van de A4 steeds 1.8 af?
en vertel eens waarom er 2.9 uit moet komen.

Laatst bewerkt:
Sylvester

er is Feb blad en een Template, er is een regel Nacht, Vroeg, Laat.

In de cellen C5 tot AD37 worden de diensten in gevuld, D1,D2,A7,A8,A4,M1.

Als je in C5 [D1] en C6 [D2] invult en C7 [ M1] dan is het in cel C41 2.5, maar als ik in cel C8 [A8] invul dan moet het heel en geen halve zijn, maar 0.2 dat betekend dat het dan in Cel C41 2.7 moet worden. 0.2 staat voor 2 uur, en de overge uren gaan naar Cel C42
De formules staan in C46 t/m C51, en waar geen A4 staat moet op nul blijven.

Goeten Cees

Sylvester,
Daar gaat het ook fout, bij vroeg en laat moet er een totaal daarvan komen, 1 X A4 in cel C7 is 0.2 is 2uur vroeg en 0.8 is 6en half uur laat.
En als A4 niet voor komt dan moet het 0 zijn, kan je juiste formule daar niet voor vinden.

Groet Cees

in rij 62 staat
bovenstaande cel maal 0,8

waar om staat in rij 51 dan niet
bovenstaande cel maal 0,2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan