Aantal GB hardeschijf klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

znight

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2010
Mensen,

ik heb laatst van 2 computers 1 computer gemaakt. Toen ik XP wilde installeren, zag ik dat ik maar 33GB te gebruiken had. Mijn HD is echter 120GB....

Dit heb ik nu gehad met 2 computers met verschillende hardware. De HD heb ik wel in beide pc's gebruikt

Weet iemand hoe dit kan??
In windows zelf geeft de computer ook maar 33gb aan.

Ik heb Windows XP SP3 geinstalleerd.

groetjes,
Znight

ok

Ik denk dat er iets fout is gegaan met de partities. De harde schijf C:/ is nu waarschijnlijk 33GB.
Hij hoort zoals ik heb gelezen veel groter te zijn. Dit is op te lossen door XP te installeren, en bij het formatteren te kiezen voor partities verwijderen ( of iets vergelijkbaars ) dan zou alles misschien weer de normale grootte zijn.

Ik denk dat er iets fout is gegaan met de partities. De harde schijf C:/ is nu waarschijnlijk 33GB.
Hij hoort zoals ik heb gelezen veel groter te zijn. Dit is op te lossen door XP te installeren, en bij het formatteren te kiezen voor partities verwijderen ( of iets vergelijkbaars ) dan zou alles misschien weer de normale grootte zijn.

Heey, er waren van te voren inderdaad 2 partities. de C van 33gb en de D van een kleine 80.

Ik dacht er gister echter nog aan, dat ik de jumper van de HD had verplaatst naar master. (stond op slave) Toen ik dit terugzette naar slave, had ik wel weer de 120GB.... Hierdoor is het probleem gelukkig weer opgelost, al vind ik het raar dat hij maar 33GB zag.

Er kan in principe een slotje op;)
bedankt voor je reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan