ErikBooy007
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 24 mei 2007
Ik heb een groot aantal checkboxen (+/- 250) op mijn pagina. Deze worden dynamisch gegenereerd door PHP. Maar het komt er op neer dat ze als volgt genoemd worden:
Ik heb alle delen direct achter functie is een een PHP array en de delen daarachter ook weer.
Nu is mijn vraag,
Hoe kan ik zien hoeveel checkboxen er gechecked zijn? Er mogen namelijk maximaal 5 stuks aangevinkt worden. Is er een manier om de allemaal langs te lopen en dan per checkbox te kijken of deze gecheckt is? Of misschien een functie om te kijken hoeveel checkboxen wiens naam met functie beginnen gechecked zijn?
HTML:
<input type="checkbox" name="functie_Commercieel_Commercieel_Medewerker_Binnendienst">
<input type="checkbox" name="functie_Cosmetisch_Manicure">
<input type="checkbox" name="functie_Bouw_en_Klussen_Glaszetter">
Ik heb alle delen direct achter functie is een een PHP array en de delen daarachter ook weer.
Nu is mijn vraag,
Hoe kan ik zien hoeveel checkboxen er gechecked zijn? Er mogen namelijk maximaal 5 stuks aangevinkt worden. Is er een manier om de allemaal langs te lopen en dan per checkbox te kijken of deze gecheckt is? Of misschien een functie om te kijken hoeveel checkboxen wiens naam met functie beginnen gechecked zijn?