• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal gekozen controleren obv cijfer achter naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

chosen67

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2019
In de bijlage zie je een deel van een export uit een leerlingvolgsysteem. Leerlingen kiezen een keuzevak (bijv K0023). Voor opleiding niveau 3 moet een leerling 3 keuzedelen hebben gekozen (en volgen). Twee vragen:

1. Kees heeft netjes 3 vakken gekozen Sam en Jasper maar twee. Hoe kan ik dat controleren? Ik heb lopen knoeien met ALS maar er zijn te lastige variabelen.

2. Hoe krijg ik de eentjes in één (de eerste) rij achter elke naam. In rij 2 komt er achter Kees dus een één in de cellen E2, J2 en K2. Soort transponeren voor gevorderden?

Ben benieuwd wie antwoord (vooral op vraag 1) heeft!
Alvast dank voor meedenken

Bijlagen

Draaitabel is het meest simpele.
Dit is hoe je het met formules doet. Om de eentjes op de juiste plek te krijgen heb ik je twee voorbeelden gegeven.

Bijlagen

Tjonge, dat is wel heel snel een paar oplossingen wat ik mee kan!
Dank! Ik ga beide oplossingen verder uitpluizen.
Ik heb een hoop geleerd; thnx

@JVeer: toch nog een vraag over de draaitabel. Ik probeer die te reproduceren, maar krijg met dezelfde instellingen niet de kolom 'niveau' erin. De niveau-aanduiding komt onder de studentnaam te staan. Blijkbaar heb ik daar ergens een instelling over het hoofd gezien?
Draaitabel.jpg

Tabellen zijn behoorlijk zwart maar wat ik bedoel is wel goed te zien: in e onderste tabel ontbreekt de kolom 'Niveau'.

Laatst bewerkt:
Haha, iederen mag reageren, ging erom dat ik reageerde op zijn bericht.
Wat betreft de draaitabel: ik krijg als ik hetzelfde vinkje zet ònder de rijnamen een extra rij met de niveau's. Terwijl het beter werkt als aparte kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan