• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal geselecteerde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

uterie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2015
Beste,

ik ben opzoek naar een formule die mij in een cel het aantal geselecteerde cellen dat gegevens bevat weergeeft.

vb;
in kolom D staat een code van een artikel
in kolom E staat de omschrijving van het artikel
in kolom F staat het aantal gewenste van het artikel

via een filter boven op kolom D selecteer ik de code van het artikel
In cell F kan ik dus een som maken van het aantal geselecteerde cellen maar ik moet de som niet hebben maar het aantal cellen.
Het aantal dat je onderaan word weergegeven.
In mijn geval is de som 1672 maar dit heb ik niet nodig daar zou het aantal moeten staan namelijk 564.

Bestaat er dergelijke formule en hoe ziet deze er uit.

In bijlage de file met gegevens
Bekijk bijlage aantal geselecteerde cellen.xlsx
alvast bedankt

Gebruik hiervoor de SUBTOTAL functie. Kijk even in de help van Excel wat de parameter is in die functie voor de count (aantal) opdracht.

Inderdaad via Aantallen.als kan ik het opvragen
formule is dan aantallen.als(D2:D10000;D1)

echter hier is het probleem als je een getal hebt vb 2 dan zal hij alle aantallen weergeven waar ook een2 in staat dus 302, 1542 ,.... zal hij ook allemaal mee tellen.

en dat mag niet.

Leo (@Ginger) schrijft iets geheel anders wat wel klopt.

Inderdaad via Aantallen.als kan ik het opvragen
formule is dan aantallen.als(D2:D10000;D1)

echter hier is het probleem als je een getal hebt vb 2 dan zal hij alle aantallen weergeven waar ook een2 in staat dus 302, 1542 ,.... zal hij ook allemaal mee tellen.

Dit fenomeen van AANTALLEN.ALS is mij onbekend... :rolleyes:

De bedoelde parameter voor SUBTOTA(A)L is overigens 2.

Laatst bewerkt:
Sorry per ongeluk een smily aangevinkt.

formule aantllen.als(D2:D10000;D1)

in kolom D staan tal van getallen

2
5
108
312
1564
1562

bij de formule zal hij telkens kijken naar het laatste cijfer dus overal waar de laatste cijfer een 2 is telt hij het mee terwijl ik enkel het aantal rijen moet weten waar de 2 in staat.

sorry bij smily moet dubbele punt D zijn maar hij geeft een smile weer. weet niet wat ik mis doe

AANTALLEN.ALS telt alleen wat je opgeeft als criterium dus 2 is 2 en 102 is niet 2 dus wordt niet meegeteld.
Anders ben ik heeeeel erg benieuwd naar jouw voorbeeldbestandje waarin zich dat voordoet.
Je kunt de smiley voorkomen met een spatie: =AANTALLEN.ALS(D2 : D10000;D1)

Ik weet niet wat je hebt met die aantallen Als.
Er is hier nergens sprake geweest. Of heb je dezelfde vraag op een ander forum ook gesteld?
Plaatst deze in F1
PHP:
=SUBTOTAAL(2;F3:F3000)

sorry bij smiley moet dubbele punt D zijn maar hij geeft een smiley weer. weet niet wat ik mis doe
Markeer een volgende keer je formule en plak de hele tekst tussen ##, die je boven dit invoerscherm ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan