• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal gewonnen remise en verloren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kool6

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Ik wil een tabel maken met een overzicht van de resultaten per speler. De gegevens staan in het andere werkblad. Dus als er een twee achter de naam staat gewonnen en een een remise en een nul verloren. Ik ben aan het stoeien met aantal.als in combinatie met verticaal zoeken maar ik kom er niet uit.

Groet,
Martijn

Bijlagen

Hoi Martijn,

Persoonlijk zou ik kiezen voor een draaitabel, omdat deze vrij simpel te maken is en ook makkelijk de gegevens bijwerkt.
Heb een opzetje gemaakt, misschien heb je hier wat aan?

edit: hm gaat om het tweede bestandje. Weet niet waarom ie er 2 keer in is gekomen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt. Dit is een iets elegantere manier naar mijn smaak. Ik wil Tides natuurlijk niet afkraken :). Hij klopt alleen niet helemaal maar dat is mijn fout. Een 0 is namen verlies en een 1 is remise en een 2 is winst. Hier is de 0 remise. Maakt ook niet uit want dat kan ik wel aanpassen. Ik leefde in de veronderstelling dat dit wel in één formule te vangen zou zijn en niet verschillende hulpkolommen te hoeven maken. Dit was misschien wat kort door de bocht.

Groet,
Martijn

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is wel te vangen in 1 formule, maar wordt misschien erg lang. Dit was wat simpeler, maar kan wel even kijken of ik het in 1 kan vangen. Mits je onderstaande beantwoordt..

Een 0 is namen verlies en een 1 is remise en een 2 is winst
Je hebt in kolom A en B namen staan. Hoe weet je dan wie met een 0 of een 2, verloren of gewonnen heeft?

Dat had ik er even bij moeten zeggen. :) De uitslag is voor kolom A wat dan de uitslag voor kolom B is volgt daar uit. Als A heeft gewonnen dan B verloren. Als A remise is dan B ook natuurlijk. Maar dat kon je niet weten.

Het is geweldig!
Super bedankt. Aantallen.als ipv aantal.als kende ik nog niet.

Groet!

@kool6: Een drietal onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Hoe lang heb je daarvoor nodig Geregistreerd:28 december 2001 :):):love:

hahaha
Ik doe mijn best. :)
Ik heb een paar jaar geen gebruik gemaakt van deze site.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan