Aantal in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo topaccessers,

Ik zit met een probleempje en ik weet niet of het wel opgelost kan worden, vandaar mijn vraag.
Ik heb in een query met een aantal kolommen aanvinkvakken gemaakt. Nu voer ik her en daar wat in door de vakjes aan te klikken. Nu wil ik van elke kolom weten hoeveel van deze vakjes aangevinkt zijn. Ik bezig in een nieuwe query met de functie aantal onder het sommageteken (griekse E), maar het lukt mij maar van 1 kolom, met meerdere kolommen telt ie op de een of andere manier niet goed. Maar ik wil niet meer queries dan 1 hiervoor gebruiken, omdat ik hier weer mee verder moet. Weet iemand hier een oplossing voor of moet het via VBA?

Je zult voordat je je aanvinksessie start een telling moeten doen van het aantal vinkjes per kolom.
Hiervoor kun je de dCount() functie gebruiken.
De resultaten moet je tijdelijk ergens opslaan. Vervolgens kun je rustig je vinkjes gaan zetten. Daarna moet je de tellingen nogmaals uitvoeren en kun je het verschil tussen voor en na vinken gaan bepalen.

En dit gaat dan automatisch of moet ik telkens bepaalde handelingen verrichten. Het is wel de bedoeling dat dit automatisch gaat. Zodra ik de query opvraag moet ik kunnen zien hoeveel vinkjes er in een kolom staan. En niet dat ik eerst moet gaan tellen handmatig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan