Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Code:=SOMPRODUCT((Invoer!C2:C391=B1)*(Invoer!D2:D391=B2)*(Invoer!E2:E391=A6))
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Beste Roncancio,
ik wil graag het aantal unieke dagen hebben. jouw formule telt alle dagen. Er kunnen dus meerdere bewegingen op 1 dag zijn.
Met vriendelijke groet
Martijn
Kijk eens goed naar het uitgebreid filter. Het is het makkelijkst om die (desgewenst in een macro) te gebruiken. Hier kan je filteren (en kopieren naar een andere locatie) op meerdere criteria en ook op unieke gegevens.
Daarna kan je makkelijk optellen.
Je moet de criteria wel opgeven he.Beste Paul,
ik heb even naar het uitgebreid filter gekeken maar ben er niet helemaal uitgekomen.
Moeten er na het filter nog handmatige handelingen worden verricht (er komen nog veel meer auto's in het overzicht)?
Deze vraag snap ik nietDe formule om de unieke dagen te berekenen wordt maar een klein deel van een grotere sheet; is een uitgebreid filter dan nog handig?
Groet
Martijn
Je moet de criteria wel opgeven he.
Misschien kan de excel help jou hierbij helpen.
Deze vraag snap ik niet![]()
=SOM((INTERVAL((Invoer!C$2:C$391=B$1)*(Invoer!D$2:D$391=B$2)*(Invoer!E$2:E$391=A6)*Invoer!$A$2:$A$391;(Invoer!C$2:C$391=B$1)*(Invoer!D$2:D$391=B$2)*(Invoer!E$2:E$391=A6)*Invoer!$A$2:$A$391)>0)+0)[COLOR="Red"]-1[/COLOR]
Volgende formule voor cel B6:
Die laatste -1 snap ik zelf ook niet, de formule zou volgens mij zonder die -1 goed moeten zijn, maar de uitkomst bleek altijd 1 te hoog te zijnCode:=SOM((INTERVAL((Invoer!C$2:C$391=B$1)*(Invoer!D$2:D$391=B$2)*(Invoer!E$2:E$391=A6)*Invoer!$A$2:$A$391;(Invoer!C$2:C$391=B$1)*(Invoer!D$2:D$391=B$2)*(Invoer!E$2:E$391=A6)*Invoer!$A$2:$A$391)>0)+0)[COLOR="Red"]-1[/COLOR]
Misschien dat een andere helper weet waarom?
De formule kan je doortrekken naar beneden.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.