• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal keer komt een naam voor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer het eens met draaitabellen. Jouw aantallen per week kloppen volgens mij niet. Tenzij de week op zondag begint. Zie kolom D

Bijlagen

Hoi VenA,

Kan hoor, met =weeknum() laat excel zien dat de zondag de eerste dag is. Dit ter zijde

Voor zover klopt het en werkt het, maar nu ga ik mijn data aanvullen.... dan lopen de aantallen niet op... kan dit met draaitabellen?

Daarom staat er ook =weeknum(datum;2) Dan begint de week op maandag. Vanaf Xl-2010 kan je ;21 gebruiken dan krijg je het correcte ISO weeknummer maar dit terzijde.

De draaitabellen kan je verversen door met de rechtermuisknop in de draaitabel tabel te klikken en op dan vernieuwen te kiezen.

Hoi,

OKe, de refresh knop gevonden, maar kan ik ook het bereik groter maken van een bestaand pivot?

Zet de data in een tabel en koppel daar je draaitabellen aan dan hoef je je over het bereik geen zorgen te maken. En anders staat er onder opties voor draaitabellen en knop waarmee je het bereik kan aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan