• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal kolommen en regels beperken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

steven.sylvia

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Voor mijn gevoel is het antwoord op mijn vraag te simpel om waar te zijn, toch kan ik het zelf niet vinden.

Ik heb een werkblad waarin ik maximaal 11 kolommen en 40 rijen gebruik. Het is altijd erg vervelend als je tijdens het scrollen ineens te ver doorschiet.

:rolleyes: Is het mogelijk om het aantal rijen en kolommen in mijn werkblad te beperken? :rolleyes:

Alvast bedankt,

Steven

Werkblad kleiner maken doe je door de kolommen en rijen die niet nodig hebt door te verbergen.
Omdat het veel werk is kolommen t/m IV en rijen t/m 65536 handmatig te verbergen, hieronder een stukje makr
code
======================================
Sub Verberg()
'
' Verberg Macro
' De macro is opgenomen op 18-7-2004 door
'

' Vul hier kolommen in die verborgen moeten worden, bijv
Columns("M:IV").Select
Selection.EntireColumn.Hidden = True
' Vul hier de rijen in die verborgen moeten worden
Rows("25:65536").Select
Selection.EntireRow.Hidden = True
End Sub
=====================================

Terug is False ipv True

Nou zo veel werk is dat nou ook weer niet.

Ga op de bovenste regel staan die je wilt verwijderen en klik op het getal naast de regel zodat de hele regel geselecteerd wordt.
Klik vervolgens op [Shift]+[CTRL]+[pijltoets naar beneden], klik op de rechter muis knop en kies voor verbergen.
Bij kolommen werkt het, het zelfde alleen moet je daar pijltoets naar rechts gebruiken.

Zoveel werk is het inderdaad niet, maar waarom handmatig als het met een macro kan.
:thumb:

Heren Bernard en Withaar,

Ik ben blij dat het zo simpel is.
Beide bedankt.

Groeten Steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan